My Best Friend's Girl

2,3

Handling: Smarta och vackra Alexis är Dustins drömtjej, men efter att ha träffats i bara fem veckor går Dustin på så hårt att Alexis tvingas sakta ner processen - permanent. Förkrossad och desperat vänder sig Dustin till sin bäste vän Tank som är expert på att förföra och förnärma kvinnor för att få dem att gå tillbaka till sina pojkvänner.

År: 2008
Malcolm Barrett
Mark Adair-Rios

Copyright Scanbox

Savannah

En hyfsat vulgär film som dock har en del kvaliteter - åminstone några skratt garanteras! Storhövdade och koppärriga Dane Cook (som tilläts improvisera mycket under inspelningen - love it or hate it) levererar och stjäl showen för Jason Biggs. Kul att se vår svenska Mini Andén i en biroll. Stark tvåa.

Riktigt kul stundtals med deras ordbattles, men alldeles för lång - kill your darlings, please!

andor

En halvrolig komedi som inte kommer med någonting nytt.

komedi? nja inte specielt rolig... men okej, får en 2:a

Cammie

Sexistisk och urtråkig amerikansk komedi, med - vilken överraskning - Kate Hudson. Jag undrar om hon någonsin kommer att ta sig ur det träsket.

En rätt underhållande och rolig film. Hade dock väntat mig mer. Tyckte den kändes lite obetydlig, en romantisk komedi som gömmer sig i mängden som man inte kommer komma ihåg kändes det som. En stark tvåa.

Savannah

Biopremiär: 2008-12-05