Fireflies in the Garden

3,6

Handling: Michael hade en jobbig barndom då hans far hade väldigt höga krav på honom. Nu är han en framgångsrik författare och har precis skrivit klart en bok om sin uppväxt. När hans mor omkommer i en tragisk olycka upptas familjens gräl igen och nya hemligheter kommer fram.

År: 2008
Cayden Boyd
Chase Ellison
Brooklynn Proulx

Milla86

Lugn film som ändå innehåller många hemskheter. Många kända ansikten som lyfter nivån på skådespeleriet.

I början är det lite svårt att hänga med i familjekonstellationerna. Även lite svårt när de hoppar mellan nutid och dåtid.

Sammanfattningsvis en bra film, men den kommer nog inte etsas fast i mitt minne direkt.

En mycket intressant, gripande och tänkvärd film. Rekommenderas varmt.

En mycket intressant, gripande och tänkvärd film. Rekommenderas varmt.

Milla86

Savannah

För mycket antydningar och för mycket som tappas bort och blir rörigt, annars är detta ett klart sevärt drama om sådant som finns under ytan på en skenbart lycklig/lyckad amerikansk familj. Inte minst Willem Dafoe är bra i sin roll som initialt sadistisk far. Stark trea.

Umbrellagirl

En vacker, sorlig film om familjerelationer och om att gå vidare efter en olycka. Mycket välspelat och välskrivet drama. Se den!

Filmpunkten-id: 20332