S. Darko

2,0

Handling: Donnie Darkos lillasyster Samantha har hunnit bli 17 år. Hon och hennes bästa kompis Corey drar iväg på en road trip till Hollywood för att de vill bli kända. Deras bil går dock sönder och de blir fast i en liten stad i öknen. När en meteor slår ner i närheten så börjar Samantha få bisarra syner. Syner som säger till henne att universum kommer gå under. Hon måste nu möta sina demoner och på så sätt rädda världen och sig själv.

År: 2009
John Hawkes
Matthew Davis
Zulay Henao
Bret Roberts

Det här är en totalt meningslös tonårs-uppföljare till mästerverket Donnie Darko. Precis som fallet var med The Butterfly Effect 2 så förtjänar inte S. Darko att ens kallas för uppföljare. Det här är en skamlig efterapning där ett dåligt manus desperat har knåpats ihop för att suga ut pengar från Darko-fansen. Uselt skådespeleri och sanslös brist på nytänkande gör att något annat än underkänt är otänkbart.

AniloraK

Lite wierd, precis som Donnie Darko... den gav samma speciella feeling och man lamnades med manga tankar i huvudet... om man tycker att Donnie Darko var alltfor rorig ska man inte se denna, den var klart varre och det var massa grejjer jag inte fattade aven om hela slutklammen var valdigt lik Donnie... svr att betygsatta.. betyget dras ner av att den var sa svar att hanga med i (jag kanske ar dum) men hojs av den dar sallsynt mystiska kanslan den formedlar. Sevard.

jadu det här blir att skriva om men jag ska försöka: det va en bra film helt klart första kvarten va jag nära på att ge en två sen efter en halv timme va en fyra men den slutar ändå på en trea men en stark sådan...jag trodde att det skulle bli en ripp off följare o sånt gillar jag inte..men sen så vart den spännade och då tänkte jag: vilken underbar film detta..denna e bättre än donnie darko men i slut ändan så e den inte bättre än donnie darko.för donnie darko hade det här mystiska över sej och det hade inte den här..vissa saker i filmen va en ripp off och det drog ner betyget och det vart jag besviken på men som sagt..man får vissa svar som man hade frågor i donnie darko så jag vet inte vad den får för betyg men jag kanske e så snäll så jag ger den en fyra pga skådesapelarna..för det va det klass på.det vart jag förvånad för en uppföljare med andra namn brukar vara värdelösa totalt världelöst..jag får se om jag ger den en femma efter nästa titt

stark 2

Filmpunkten-id: 20364