Där mitt hjärta finns

3,8

Handling: Novalee är 17 år, höggravid och har aldrig haft ett riktigt hem. Det närmaste hon kommit ett familjeliv är tillvaron hon delar med sin minst sagt själviske pojkvän Willy Jack. Under en resa från Tennessee till Kalifornien dumpar Willy Jack Novalee på en parkeringsplats utanför ett Walmartvaruhus. Ensam och fullständigt pank inrättar Novalee sitt hem på varuhuset

År: 2000
Mackenzie Fitzgerald
Kinna McInroe
Laura Auldridge
Karey Green

Portmans karaktär gör en ordentlig resa i denna gulliga och halvt medryckande film

Cissilicious

Tycker det är en fin och annorlunda film. Ganska förutsägbar ibland, men jag gillar den ändå. Portman är bra som vanligt.

Mattias15

Känns i inledningen töntig, men blir bara efter en kvart mer och mer engagerande. Historien är väldigt charmig och så är även Natalie Portman i sin roll. Henes karaktär utvecklas enormt och man tycker mer och mer om henne.
Sedan så har filmen en romantisk historia i bakrunden som är sådär sockersöt som man vill att det ska vara. Filmen Handlar också mycket om vänskap och de fördelar man får om man hjälper varandra. En varm historia om upp och nedgångar som gör en glad när man sett klart på den.

fantaisha

Wow! Blir chockad då jag ser hur höga poäng denna film fått! Visst, den ÄR bra och gripande.. men det finns filmer som är bättre.. Dock så måste nog detta vara en av Natalie Portmans bästa prestationer..En stark 3:a!!

MaliciousDelight

Väldigt vacker film.
Sorglig, fin och vacker.
Portman passar perfekt som Novalee.
Man kan ju se om den här filmen hur många gånger som helst.
Den är värd en femma för att den är så mysig och fin.

En gripande och intressant film med en bra Nathalie Portman. Romantisk.. Fick tårar i ögonen mot slutet.

en riktig känslo film. två riktigt bra skådesplare i huvudrollerna, blir inte så mycket bättre!

Filmpunkten-id: 2039