Vi hade i alla fall tur med vädret - igen

2,5

Handling: Nästan 30 år har gått och Gösta och Gun är pensionerade. Den här sommaren ska de resa till sonens bröllop i Göstas nyinköpta husbil. Gun vill egentligen flyga, men går till slut med på att ta bilen och Gösta lovar att inte stressa upp sig utan att resan ska bli lugn och sansad. Naturligtvis blir det inte så och istället bjuds det på turbulenta möten med hungriga giraffer, förorättade raggare, obstinata barnbarn och inte minst en råtta med smak för husbilsinredning.

År: 2008
Regissör: Kjell-Åke Andersson
Originaltitel: Vi hade i alla fall tur med vädret - igen
Rolf Skoglund
Ulla-Britt Norrman-Olsson
Gustav Berg
Ulf Kvensler

Copyright AB Svensk Filmindustri

En skön rulle som inte blir fjantig eller töntig, stark 3a.

Den första filmen är bättre, men denna var bättre än jag trodde att den skulle vara.
Hade gärna sett en lite roligare film. Den första filmen är tokrolig nästan hela tiden. Här är det längre tid mellan skratten.

Stefan I

Jag gillar den här liksom den förra, en värdig efterföljare tycker jag.
Rolf Skoglund är fortsatt bra och resterande aktörer håller klart måttet.
Anledningen till att jag gillar den är troligtvis pga att den är hyggligt realistisk och sansad och skenar inte iväg i fantasifoster på samma sätt som tex Göta kanals efterföljare.
Den har situationshumorn kvar från ettan och detta tillsammans med Skoglunds förstklassiga minspel räcker faktiskt till en fyra från mig.

Haha rolig fortsättning men inte lika bra som den första och det säger ju de mästa!!

chokladberoende87

Vissa skratt ibland, men nej den var inte bra! Försöker bara härma ettan men utan att lyckas...

Isko

Tycker att filmen skildrar en svensk campingsemester väldigt bra. Man känner igen sig vid många scener.
Rolf Skoglund bär hela filmen på sina axlar och han gör det riktigt bra.
En 4+ i sin genre. Och 3 som film.

Okej komedi som hade saknat allt om inte Rolf Skoglund hade presterat så bra.

Annars inte imponerande på nått håll.

Tvåa, inte mer.

Biopremiär: 2008-12-05
Filmpunkten-id: 20457

Vi hade i alla fall tur med vädret (1980)