Rock Star

Musik:

Musik:

Handling: Chris Cole drömmer om att bli rockstjärna. Han får chansen att ersätta gruppen Steel Dragons sångare.

År: 2001
Nick Catanese
Brian Vander Ark
Dagmara Dominczyk

Olofsson

Klockren film som, precis som Goliatbagge antyder, har ett bra manus där fokusen på musiken aldrig går överstyr. Goda skådespelarinsatser från samtliga kombinerat med sköna filmrepliker gör att man sitter och smånjuter!

Friends

tycker inte att filmen har någon speciellt bra handling och det är nästan så att man stänger av efter halva och bryr sig knappt om hur den slutar. det är en rätt tam film och rött ointressant. men jennifer aniston är ju som alltid väldigt duktig och höjer filmens betyg.

Det här är en film med mycket hårdrock, men musiken tar ändå aldrig överhanden i filmen – bra! Jag befarade att det skulle bli en utdragen musikvideo, men så blev inte alls fallet. Storyn är helt okej, men det som verkligen lyfter filmen är musiken. Mark Wahlberg i huvudrollen är ju grym!

Den har inte mycket att komma med, den här filmen...

MasterOfPetterz

anledningen till att jag ger den här filmen en 4a är följande. jag älskar hårdrock och rock, och jag skulle kunna se mig själv i huvdurollen! riktigt sköna dialoger som jag själv brukar rabbla hemma! skulle lätt ha velat spela huvdurollen i just denna film med tanke på att jag skulle passa bra, enligt mig själv då! hehe.

men egentligen så kanske den här filmen inte borde få mer än en 2a, kanske 3a! hur som helst är den väldigt insirerande till mig personligen!

Pesole

Den är riktigt bra, men att se Mark Walhberg i långt hår, det är usch, när det tycker jag inte om alls.

den e filmen e baserad på verklig händelse..jo när rob halford gick ur judas priest

hur som helst..den här filmen va gryyym

madeleine_g

Jag blev faktiskt riktigt överraskad av den här filmen. Brukar aldrig vara så förtjust i hård rocks filmer men den här filmen var ju helt underbar. Musiken var helt underbar och replikerna var helt okej. Visst det fanns en del som de hade kunnat hoppa över men i sin helhet så var dem som sagt helt okej:)

Mark Wahlberg gjorde helt okej ifrån sig.

Ingen vidare bra film, mest löjlig och jobbig. Godkänt får den iallafall.

En bra film som brukar offta gå på tv..