Birds of America

Handling: En alldaglig kille kämpar med sitt liv såväl professionellt som privat. Som om inte det vore nog måste han också reda upp sina syskons kaotiska liv...

År: 2008
Zoë Kravitz
Stacie Theon
Gary Wilmes

AntonT

Ett fint drama med starka karaktärer och en briljant Ben Foster. Filmen har definitivt kommit i skymundan och förtjänar mer uppmärksamhet än vad den fått. Även bra biroller, som Hilary Swank som den neurotiska grannen som inte riktigt tolererar de udda syskonen. Matthew Perry gör en av sina absolut bästa roller som storebrodern som försöker reparera de skador hans syskon orsakar samtidigt som han försöker hålla ihop sitt förhållande som prövas ordentligt pga hans familjemedlemmar. Stabil 4a, definitivt sevärd film.

LinaF

Från början så förstod jag inte riktigt vad den handlade om ( kanske beror på att jag inte hade undertexter, kanske inte ) och dessutom så ser jag bara min favoritkaraktär Chandler i Vänner när jag ser Matthew Perry. Men det slutade med att jag satt och bölade i slutet , även om det inte var ett speciellt sorgligt eller superlyckligt slut.
Kanske beror det på att jag kunde relatera mycket till karaktärerna och deras vardag.
Det är en underbar film som jag tycker att alla ska se.

Och dessutom måste jag tillägga att jag tycker att det ska fyllas på mer i dramarutan, och kanske minska lite i komedirutan. But hey ! thats me.

Filmpunkten-id: 20683