Push

Handling: En grupp människor med övernaturliga förmågor gömmer sig från en hemlig myndighet styrd av den amerikanska regeringen. De beslutar sig för att samarbeta och använda sina telekinetiska och klärvoajanta förmågor för att sätta stopp för förföljelsen.

År: 2009
Brandon Rhea
Corey Stoll
Hal Yamanouchi

Copyright Summit Entertainment

Riktigt bra film, bättre än väntat. Den va spännande och rätt lätt att hänga med i. Får en 4:a

OMG vad kan man säga! Ett Mästervärk!

En sån där film som vill mer än vad den levererar. Det funkar nästan. Mycket snyggt men det känns som om jag sett det förut. Fanning är överlägset bäst.

Catzu

Detta är klart en film för de som gillar att läsa serietidningar och övernaturliga förmågor.
Men (ty det finns alltid ett eller flera men) trots att utförandet var bra känns det som om dom lämnade en ensam. utan ett riktigt slut, iaf inget slut som tillfredställde dess uppbyggnad.

Jag gillar storyn och idén, helt klart sevärd och mer än så!

OMG vad kan man säga! Ett Mästervärk!

TheHobbit

Jag tycker faktiskt att denna film är helt okej! Kanske är det annorlunda för mig som aldrig sett Heroes (ja, alla säger att detta är nån heroes-wannabee). Filmen i sig var alltså tillräckligt bra för en stark trea. Dakota Fanning har jag alltid tyckt om och det är kul att se att hon har vuxit upp. Bra skådespelare alltså. Och så måste jag ge ett extra plus till soundtracket, helt underbart! Å andra sidan så blev det lite väl långtråkigt här och där va, och lite rörigt så man tappade tråden ibland. Men som sagt, stark trea!

Zitrioce

Filmen är helt okej men ändå bra. Underhållande men räcker inte för en trea.
Den får en tvåa.
En liten matrixheroesfilm

Det här är en snygg film om superhjältar i vardagen som är filmad på plats i Hong Kong, men som inte riktigt lyckas trots sin originalitet. Hela historien berättas ganska hafsigt och jag förstod aldrig riktigt vad konflikten mellan de båda grupperna bestod i. Dakota Fanning som bossig tonåring med attityd saknade all form av trovärdighet, men de skrikande ondingarna bjöd på skratt. Godkänt, men historien kräver nästan en uppföljare.

Filmpunkten-id: 20692