Bröllopsduellen

Handling: Emma och Liv har varit bästa vänner hela livet och delat allt, även drömmen om det perfekta bröllopet. När det sker en dubbelbokning som gör att båda deras bröllop råkar hamna samma dag, samma tid och i samma lokal är det bara en sak som gäller - catfight!

År: 2009
Paul Scheer
Victor Slezak

Copyright Twentieth Century Fox

lindajjj

Man blir nästan lite "men är det TILLÅTET att göra så här moraliskt demoraliserande, nedlåtande filmer? Är det inte hets mot... unga tjejer?" Det är så otroligt fånigt, mossigt, stenåldersmässigt. Nog för att jag kan gillar romantiska komedier, men så här uselt får det faktiskt inte lov att vara. Det borde vara trettioårsgräns på sådana här filmer.

Sweet_Jenny

Mycket bra film som är rolig. Handlingen var bra.

Levish_

Mysig "feel good" rulle utan speciellt orginell handling men bra att se om man inte vill tänka speciellt mycket. Gillar Hudson och Hathaway tillsammans! Sevärd

lindajjj

Cammie

Anne Hathaway är en mycket duktig skådespelerska och hur hon har lyckats hamna tillsammans med mästarinnan av dåliga komedier - Kate Hudson - är ett mysterium.
Filmen är inte ens trevlig för de som vill titta på bröllopsbestyr, eftersom all tid tas upp av den sömnframkallande "duellen"...

Miss_Archive

Njaa, asså nej. Den var godkänd, men inte nån större hit direkt. Hos mig, dvs.

försvarsverk

En otroligt fejkad film. Tråkigt stela skådespelarinsatser, men till deras försvar har de ett tråkigt stelt manus att jobba efter.

Sallee

Bröllopsduellen, var inte så som jag hade förväntat mig.
Den var tråkig och ingen av skådespelarna levererade på det sättet jag hade velat se dem. Handlingen är löjlig men den funkar. Jag önskade bara att filmen skulle ta slut.

Ingen film jag rekommenderar i alla fall
Betyget hamnar på +1

Biopremiär: 2009-01-16