Center Stage: Turn It Up

Musik:

Musik:

Handling: Den självlärda dansaren Kate Parker har alltid velat dansa på den amerikanska balletakademin. Men när hon misslyckas med sin audition lär hon sig att det krävs mer än bara precision och perfektion för att lyckas i dansvärlden. Med ett nytt jobb på en hip-hop club och med hjälp av en före detta hockeyspelare, hittar hon passionen som kan få hennes drömmar att slå in.

År: 2008

Lucia Walters
Nicole Muñoz
Daniela Dib

Baijna

En jättebra dansfilm! Gillade verkligen den! Får en stark fyra! :)

SnyggSteefan

En av dem sämre dansfilmerna jag sätt. Men helt okej och se.

Flora

usla skådespelare och handlingen var inget nytt. hon som spelade kate var jätte dukitg dansare, skulle vara kul att se henne live men inte på filmduken. det enda som gjorde att man titta klart på filmen var de bra streetdans scenerna

Bra film , bra dans bra handling.

Sallee

Center Stage: Turn It Up, är en otroligt härlig dans film, som jag faktiskt inte trodde jag skulle tycka om. Men som jag ärligt talat gör. Efter Step up, så har det bara rullat på med massa dans filmer här hemma och jag blir bara glad över att se att många av dessa filmer har lyckats.

Rachele Brooke Smith gör en helt okej roll som Kate och så även de andra skådespelarna. Handlingen är väl ganska lik många andra. Att försöka uppfylla sin dröm, ett misstag, går undan men sen försöker kämpa sig uppåt igen. Men för mig funkar det.

En film jag gärna kan se en gång till.
Betyget hamnar på en 3:a

Saren

Mycket bra dansfilm. Kombinationen mellan balett och streetdans kanske kan kännas lite tjatig, men dansscenerna i den här filmen är superbra och inspererar!

Filmpunkten-id: 20731

Center Stage (2000)