La Bamba

Handling: Den sanna historien om den unga rockstjärnan Ritchie Valens som dog i en flygkrasch vid 17 års ålder. Filmen följer Ritchie från att han var en fattig pojke i Kalifornien och vidare hur han blev en stjärna. Filmen sätter också i fokus Ritchies relationer till sin bror och sin flickvän.

År: 1987
Felipe Cantú
Eddie Frias
Mike Moroff

Daniello_

En film om Ritchie Valens händelserika liv. Tycker att filmen är fantastiskt bra, mycket bra musik.. Lou Diamond Phillips och Esai Morales gör stort intryck! Stark fyra!

v_Depp_v

Underbar film om Ritchie Valens. Oförglömlig. Älskade denna filmen när jag var liten och älskar den fortfarande!

DanneSC

Bland de bästa filmerna jag sett. Och så sorglig. Det är inte lätt att hålla tillbaka tårarna. Musiken gör också att filmen blir bra.

En bra filmatisering av ett livsöde. En ung Phillips gör bra i från sig, liksom Morales som spelar brodern. Stark trea!

Säkert en höjdare om man gillar musiken och hela den tidseran...

Spike

Jag ÄLSKAR den!! Jag såg den för ca 2 timmar sen och jag kan redan säga att jag ÄLSKAR den. Väldigt bra film, bra musik, romantisk och sorglig.
R.I.P, Richie Valenz

eco

Lou Diamond Phillpis i filmatiseringen om Richie Valens korta men händelserika liv

Filmpunkten-id: 2076