Box, The

Handling: Småbarnsföräldrarna Norma och Arthur Lewis får en märklig träask som gåva. En mystisk främling berättar att att asken med en enkel knapptryckning kommer att skänka ägarna en miljon dollar. Men trycker man på knappen kommer man också orsaka att en okänd människa dör någonstans i världen. Nu har makarna Lewis 24 timmar på sig att avgöra vad de ska göra innan asken försvinner ur deras ägo.

År: 2009
Jenna Lamia
Michael Zegen
John Magaro

Copyright Noble Entertainment

Donnie Darko-regissören verkar ha gjort det igen vid första anblicken. Men tyvärr fallerar den rätt så tungt ganska snart då jag personligen uppfattar den som både fånig och svårförstådd. Jag gillar annars mystiska och udda filmer men här faller inte bitarna riktigt där jag vill.

Men det är jättesnyggt och atmosfärrikt och med bra skådespelare. Värd en stark tvåa!

Bilbo_one

Tråkig film som det är svårt att hänga med i. Ingen riktig handling egentligen. Svag tvåa

Förstår fortfarande ingenting av filmen! Fullständigt ologisk film!

KarinLovisa

inte så väldans bra faktiskt. lite seg.

lindajjj

Till min stora förvåning måste jag sätta en fyra. Hade inga som helst förväntningar. Men det var enormt spännande, för att inte säga gastkramande på sina ställen. Just det där att man inte hade en aning om vad som skulle hända eller vad det i själva verket handlade om! Lite Arkiv X-känsla. Cameron Diaz var helt okej, också oväntat.

Jag hade så sett fram emot denna film när ja läste om den och jag tänkte åh den är säkert bra och äntligen kanske en ny bra skräckis men NEJ NEJ NEJ vad är det med folk och göra psykofilmer helt plötsligt!? Jag tycker om Cameron Diaz men detta va en flopp

En spännande film, som var speciell på ett bra sätt, till en början. Men ju längre den höll på ju sämre blev det, och jag tröttnade till sist på alla obegripligheter. Godkänd.

Biopremiär: 2009-11-06
Filmpunkten-id: 20778