Djävulen och jag

Handling: Elliot Richards är en påfrestande och synnerligen socialt hämmad ung man, som arbetar med teknisk support på ett stort dataföretag. Han är hemligt förälskad i medarbetaren Alison Gardner, en kvinna som knappt verkar veta om att de delar arbetsplats. I sina desperata försök att fånga Alisons uppmärksamhet, tar Elliot till det yttersta greppet - han säljer sin själ till Djävulen!

År: 2000
Julian Firth
Iain Rogerson
Frances O'Connor

tessan81

Riktigt roligt med Brendan Fraser i ett antal olika skepnader, när han får chansen att uppfylla sin önskningar, genom att sälja sin själ till the devil herself. Roligast är när Brendan önskar sig bli världens mest känslosamme man!

Zirgo

Filmen känns mer som ett sätt att marknadsföra Elizabeth Hurley i olika förförande klädesplagg, men den har ändå en viss charm. Tanken med att man ska vara försiktig med saker man önskar sig ger helt klart mening i denna filmen.

Evenstar_92

Den här filmen tycker jag är humorisk men ibland på ett negativt vis.
Det kan vara så roligt så att man garvar ihjäl sig, eller så är det meningen att det ska vara roligt men man själv tycker bara det är pinsamt och jobbigt.
Skådespelarna tycker jag funkar, inte mer.

stilis

En väldigt lättsam, underhållande och rolig komedi med många bra skådespelare.

En stark 4:a!

Lyckad komedi, med en relativt avslappnad skepnad av djävulen i spetsen. Diggade sambandet mellan djävulen och Gud dessutom.

Evenstar_92

Den här filmen tycker jag är humorisk men ibland på ett negativt vis.
Skådespelarna tycker jag funkar, inte mer.

Den är okej.. En svag trea

Rauk_boy

Ännu en film som bara är ämnad till att patetiskt nog visa en het bruds halvnakna kropp i en Noughty-Girl roll...och det funkar! :)
Filmen var rolig och hade en ganska smart idé, men den blev lite entonig i tönten Elliots alla önskningar...

Bilbo_one

Extremt rolig komedi om djävulen som pajar en killes liv. Jag gillade den verkligen. Fina specialeffekter och fint skådespel. Klar 4:a

stankovic

Humoristisk och fartfylld men trots det riktigt riktigt dålig film.