Last Airbender, The

Krig:

Krig:

Handling: 12-årige luftbändaren Aang har fått reda på av de äldre munkarna i Luftnomadernas Södra Luft-tempel att han är Avataren pånyttfödd. Det är något som en Avatar i sig blir berättad för tidigast efter att denne har fyllt 16 år, men eftersom munkarna känner att det är ett stort krig på gång som gör att han väldigt snart måste kunna bemästra alla de fyra elementen för att behålla balansen för fred i världen. Detta utgör att han blir ivägskickad till det Östra Luft-templet för att slutföra sin träning. Han hinner dock fly innan han skickas iväg.

Filmversion av den animerade tv-serien "Avatar: The last Airbender".

År: 2010
Shaun Toub
Jessica Andres
Aasif Mandvi
Keong Sim

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Alltför tunt manus, men mycket bra CGI-effekter. Lite trist att det är ett slut som direkt förbereder för en del 2.

Det här var en potentiellt jättebra film. Men det var som vanligt barn i fantasyfilmen och det förstör så mycket tycker jag. Jag är så trött på att se småbarn rädda världen. Vad hände med Gandalf och Gimli?? Men filmen var ändå underhållande. Häftiga specialeffekter och jag ser fram emot att se uppföljarna. Han ska ju lära sig dom andra elementen med. Måste säga att huvudrollen gjorde bra ifrån sig trotts sin unga ålder. Han gjorde sin roll seriöst och framstod aldrig som barnslig. Ibland kändes han som den mest seriösa i filmen och det var härligt att se lite Shaolin i filmen eftersom jag själv har tränat det förut.

blääää suger som f**n , serien är bättre!

Olaivia

Helt okej film men den hade kunnat vara bättre. Skåderspeleriet var inte så bra. Jag tycker att den tecknade filmen var bättre än den här.

Helt okej fantasy film, har visst funnits som serie vilket jag hade noll koll på. Men relativt banalt spännande.

jag förstår inte hur den här kan ha fått sånt dåligt betyg, jag tyckte filmen var hur grym som helst!

sellsve

Minus på skådespeleriet. Hade kunnat vara en sjukt bra film!

Biopremiär: 2010-10-15