Armored

2,2

Handling: En vakt vid ett vaktbolag blir tvingad av sina medarbetare att stjäla en transportbil innehållande 10 miljoner dollar.

År: 2009
Milo Ventimiglia
Fred Ward

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Zirgo

Filmen är en stundtals fartfylld upplevelse och stundtals rena sömnpillret. Det är inte skådespelarnas fel, då flertalet av dom gör hyfsade roller, men dom är långt ifrån i topp form. Manuset försöker bygga upp en känsla för huvudkaraktären men misslyckas totalt med att ge någon inlevelse i hans bakgrund och dom känslor som går igenom hans huvud. Inte heller får man någon större bakgrunds koll på dom andra skådespelarna, några förblir dessvärre fullständigt anonyma filmen igenom. Man skulle faktiskt vilja veta vad det är som driver dom till att gå igenom rånet, utöver pengarna då.

Kanske jag överanalyserar det hela eller så borde jag acceptera filmen för vad den är, en halv bra action film med många svagheter i manus och karaktär uppbyggnad. I varje fall är jag säker på att denna filmen inte hamnar i min DVD samling, inte ens om jag hittar den i realisations sektionen på Konsum.
En tvåa får filmen för den levererar hyfsat underhållande action stundtals, ack så sparsamt.

Biopremiär: 2010-03-19