Återstoden av dagen

3,7

Handling: Engelskt 1930-tal. Godset Darlington Hall hyser både lord Darlington och tjänstefolk - där alla har sin egen historia och roll i den...

År: 1993
Ben Chaplin
Paul Copley
Peter Eyre
Lena Headey

Var inte det mästerverk som jag hade hoppats på att det skulle vara, men "Återstoden av dagen" är ändå en gedigen film med utmärkta skådisar. Dock så fick jag aldrig den dära storartade känslan när jag såg den, som man brukar få när man ser något som är extra bra eller utmärkande.

Bachus

Jag sitter trollbunden. Hopkins "lilla" skådespeleri fascinerar. Samspelet Thompson/Hopkins är rörande.

-en fyra för Skådespelarinsatser utöver det vanliga trollbinder trots ganska ointressant och ibland märklig handling ger totalt en trea, sorglig kärlekshistoria bär upp filmen på slutet.

En -4 som film, i sin egen genre & som underh�llning.

En �verskattad film och n�got sm�seg d� och d�, men visst �r combon Hopkins/Thompson mycket bra. Hade f�rv�ntad mej klart mer av en s� beryktad film b�de publik- och kritikerm�ssigt. Kan dock nog vara v�rd att se om n�gra �r senare igen.
... och såg om den hösten 2018 - då höjde jag betyget!

Bachus

BuRNeR

Groovt seg. Väckte inte mitt intresse. Relationsfilmer är dock inte min cup of tee.

Den har ingen mening den är helt konstig. Samma hela tiden: saim saim buth diferent.!

Therold

Handvevad (åsyftar tempot) drama i engelsk landsbyggsmiljö med storartade skådespelare. Samspelet mellan Emma Thompson och Anthony Hopkins är magiskt och till stora delar en smärtsam upplevelse om man som publik har empati nog att begripa nyanserna. Detta är en film för filmälskare av det bredare spektrumet. Hugh Grant har en biroll som journalist som jag tycker är överaskande bra.