Pandorum

Handling: Två astronauter vaknar till liv ombord på en rymdfärja. Det är kolsvart och det enda ljud som hörs är ett gnisslande från rymdfärjans inre. Astronauterna minns ingenting – vilka är de och vad är deras uppdrag? Den enda vägen ut är genom en trång och mörk passage. Snart inser de att de inte är ensamma ombord, och sakta avslöjas farkostens skrämmande och dödliga hemligheter.

År: 2009
Dennis Quaid
Cam Gigandet
Norman Reedus
Antje Traue

Jaha, vad var det för speciellt med den här då? Jag har uppenbarligen sett för mycket för det här tyckte jag inte var originellt någonstans.

f_rosvall

okej om man vill få närkontakt under en film. Men kunde gjorts så mycket värre.

sh0rty

Sjukt bra film! Snygga effekter och en grym story! En 4:a!
Sen att Cam Gigandet spelar en ung Gallo gör ju inte filmen sämre ;)

Lite överraskad blev jag.
Stundtals riktigt storslagen film med grymt foto och effekter.

Spelet sitter tveklöst det med.

Storslagen film värd att se, klar trea.

tårtsmula

bra och spännande var den, och även om man hela tiden undrar i filmen så kan jag ändå inte låta bli att tycka att konseptet är lite vanligt och man kan ändå lixom gissa sej till vad som ska hända, vilka som kommer att dö osv. Men bra och aningens överaskande slut hade den iallafall

mthornis

Storyn är visserligen ok, men alla detaljer verkar komma från en mängd andra filmer. Det känns som att man ville skapa ett djup, men det faller mest tillbaka på det gammalmodiga "hoppa-till-skräckis"-temat. Å andra sidan existerar inga slöa segment, så man sitter ständigt på spänn rakt igenom.