Thick as Thieves

Handling: För att kunna betala sin skuld till den ryska maffian tvingas en äldre tjuv ta hjälp av en ung brottsling för en sista stöt.

År: 2009
Corey Johnson
Gary Werntz

En mycket bra film. Får en 4:a

Bubben

En enkel och underhållande film som är helt perfekt att koppla av till.

filmen va ganska bra och den flöt på en svag fyra för alla klyschor som svissa förbi men så kommer det enroma dåliga slutet så den hamnar på land på en svag 3

Det här är en kuppfilm med Morgan Freeman i huvudrollen som mästertjuv. Detta är något av en favoritgenre med en av mina favoritskådespelare så någorlunda höga förväntningar hade jag, men de infriades inte det minsta. Själva kuppen är sanslöst fantasilös och saknar all form av trovärdighet. Sedan försöker regissören Mimi Leder göra någon slags smart dubbelvändning på slutet, vilken bara blir larvig. Som lök på laxen är personkemin mellan Antonio Banderas och Radha Mitchell horribel och betyget hamnar på en svag tvåa.

oscarloveamanda

Vilken klockren film! Den här är en av de bästa filmerna jag sett. Alla filmer Morgan Freeman är med i blir bra! "

"Vorovosky Mir" - Tjuvarnas värld.

Att aldrig lita på en tjuv är så sann. Slutet är riktigt bra. Den här filmen har det här lilla extra!

En klar 5:a!

Story: 5
Skådespel: 4
Regi: 4

Hook

Tjuvaktig teater

Filmer som The Heist och Tscore påminner om The Code/Thick as Thieves. Temat är den samma lita inte på tjuvar dem är alltid ett steg före. den äldre tjuven och den yngre tjuven går samman för en omöjlig kupp och lyckas med ett spindelnät knuttet till slutspurten. Både Antonio Banderas och Morgan Freeman gör bra ifrån sig, båda ä'r trovärdiga och duktiga och det blir rätt spännande men det mesta har man sett. Laserstrålar, omöjlig förhållanden även med kvinnor. Värdefulla föremål och häftig tung teknik som får en att misstycka värden vi lever i, alltså var den skapad för rättvisa eller för tjuvarna?

Thick as Thieves är en bra actionthriller som rör om och inspirerar, både med naken scener och action scenener så är det väldigt laddat från början till slut. Det ärnda som det faller på är den cliché artade storyn.

Story: 2+
Skådespelare: 4