Bad Lieutenant

2,3

Handling: Han har jobbat på gatorna i 20 år. Han är en spelare, tjuv, langare, mördare och snut... Han drar sig inte ens för att lura sina kollegor när det gäller spel om stora pengar. Han är en hållningslös person på kollisionskurs med helvetet.

År: 2009
Xzibit
Shawn Hatosy
Shea Whigham

Copyright First Look Pictures

Sopig men underhållande film detta. Dessvärre underhållande på fel sätt, jag roas endast av Cage som spelar över så det skriker om det och beter sig allmänt Cage-igt. På toppen av detta så innehåller filmen flera flummig, handkamera-scener med reptiler. Jag kan tänka mig att dessa ska symbolisera något, men jag kommer inte på vad. Det verkar ibland ha med Cage sargade psyke under kokainpåverkan att göra, men egentligen har jag inte en susning.

Mattias15

Cage är lysande och gör stora delar av filmen. Synd att han inte medverkar i fler och mer utmanande roller.

BuRNeR

Cage höjer filmen över skräpnivån

Jättetråkig och seg, totalt ointressant.

Tycker inte den är lika vass som orginalet med Harvey Keitel. Men visst är det ett gott hantverk Herzog bjuder på. Nicolas Cage gör sin bästa prestation på flera år.

Va? Jag fattade nada, jättekonstigt, jobbigt att titta på och tråkig. Får en tvåa enbart tack vare slutet som band ihop början på ett fint sätt. Dessutom var den orginell.

Den korrumperade snuten (1992)