Proposal, The

Handling: I den här romantiska komedin spelar Sandra Bullock den krävande kvinnliga chefen som, för att slippa skickas tillbaka till Canada från Alaska, gifter sig med sin unga manlige assistent. Det hela är bara ett skenäktenskap men efter ett tag dyker äkta känslor upp...!

År: 2009
Denis O'Hare
Malin Åkerman
Michael Nouri

3(+)

Rolig idé! Varför välja Bullock och Reynolds när det är i verkligheten skiljer 12 år mellan dem? Kärlek har ingen ålder, jag vet. Men ändå.

Komedi som ständigt går i halvfart. Ettan är ytterst nära.

charmig och mycket rolig komedi :) givetvis fattade man ju hur det hela skulle sluta men jag ger en stark 4a

Baijna

En mycket bra och underhållande film :)
Får en stark fyra!

En annorlunda och riktigt bra rom-com med underbara skådespelare så som Sandra Bullock och Ryan Reynolds samt min älskade Betty White.

Smårolig och Reynolds är snygg. Absolut inget jag ångrar att jag såg men heller ingenting jag skulle skryta med att jag sett. Lätt förglömlig.

Audrey T

Sandra Bullock spelar en hårdnackad förläggare som är hatad av alla på sitt jobb. En dag får hon reda på att hon riskerar att utvisas till sitt hemland Kanada och tvingar därför sin assistent, spelad av Ryan Reynolds, att låtsas vara hennes fästman.

Om chefen hade varit en man hade upplägget förstås varit förkastligt, en kvinna som utpressar en man förväntas tydligen publiken bara tycka är gulligt. Manusförfattarna lägger även in en tunn historia om när paret åker hem till den ofrivillige fästmannens familj med en oförsonlig far och en galen farmor som dansar indiandanser i skogen.

Filmen är ett bottennapp och lever inte upp till ens att vara en hyfsad romantisk komedi.

Biopremiär: 2009-06-24