Baksmällan

3,7

Handling: Två dagar innan sitt bröllop så åker Doug och hans tre polare till Las Vegas för att festa loss på en oförglömlig svensexa. Men när de tre marskalkarna vaknar upp med sprängande huvudvärk morgonen efter så är gårkvällen en enda stor minneslucka. Deras lyxiga hotellsvit är fullständigt vandaliserad och brudgummen är försvunnen.

Utan en aning om vad som hänt och med väldigt lite tid på sig så måste trion följa sina dimmiga spår bakåt i tiden. De får gå igenom alla sina dåliga beslut för att komma på var det gick snett och förhoppningsvis hinna få Doug tillbaka till Los Angeles i tid till bröllopet.

Ju mer de upptäcker, ju mer inser de hur illa ute de verkligen är.

År: 2009

Mike Tyson
Mike Epps

Copyright Warner Bros. Pictures

tessan81

Tre kompisar vaknar upp utan både minne och den blivande brudgummen efter en hejdundrande svensexa. En desperat jakt börjar för att ta reda på vad som egentligen hände.

Bitvis är det fantastiskt underhållande när grabbarna trevande tolkar olika ledtrådar som de finner. Ett plastarmband från ett sjukhus, en bebis i garderoben och en tiger i badrummet. De har onekligen mycket att fundera på. Det är det oväntade och oförutsägbara som är "Baksmällans" stora fördelar. Tyvärr tycker inte jag att det är lika roligt när dimman lättar, det hade varit önskvärt med lite mera edge i storyn mot slutet.

Alan är en oförglömlig karaktär och "Baksmällan" är en mycket sevärd komedi. Stark trea.

kaj08

Doug ska gifta sig och några av hans vänner tar med honom till Las Vegas på svennsexa. Dagen efter svennsexan vaknar vännerna upp i en lyxsvit, med en tiger på toaletten och med en bebis i garderoben. Doug är dessutom spårlöst försvunna. Det låter kanske inte som någon vidare handling, men filmen är mycket bättre än man kan tro.

Det är framförallt vännernas jakt på att hitta Doug som stundtals är riktigt roligt. Ingen kommer ihåg något av svennsexa-natten, men ganska snart framgår att de varit med om en hel del tokigheter under natten.

En rolig komedi, som innehåller många billiga skämt, men samtidigt är lite finurligt samt med en härlig och skön varm humor i.

Jollanboll

hm, en rolig film trots allt, som lyckats göra lite extra och dessutom får till en värdigt slut, (något som inte görs allt för ofta).
Själva temat med komedin typ en fyllekväll i Las Vegas får míg till en början inte att hoppa av glädje, men det ska sägas att dem gör det bra. Varje kille i gänget har sin angivna roll att spela på, såklart... och det blir roligt. Minus var annars delen med Mike Tyson, den kunde de skipat och infört nåt annat, dessa scener kändes mer som för sakens skull än något annat.
En svag trea till denna film.

YasmineWilterius

Awesome! Att jag skrattar mig igenom hela den här filmen säger allt. Den är jävligt rolig helt enkelt!!

Modern, cool och verkligen superrolig komedi. Finns inte mycket att tillägga.

ILoveMovies

Suvären, det här är komedi ;)

ToTTer

En av de bästa komedierna i min mening de senaste åren, har en genomgående känsla av varm humor från början till slut!

Milla86

En riktigt rolig komedi. Jag gillar när det blir förvirrade situationer och kvicka kommentarer i stället för när folk ramlar.

Killarna har alla olika personligheter och de utvecklas allihop på sitt sätt under de få dagar de är i Las Vegas.

När de hittade bebisen i garderoben, trodde jag att det skulle bli lite likt Tre män och en baby, men det var inte så mycket fokus på barnet efter det. Vilket var tur! Det är aldrig roligt när man snor idéer rakt av från en annan film.

En sevärd film som jag varmt rekommenderar.

Mov3

Haha, superrolig film.. beroende på vilken humor man har. Jag hade rätt för denna film! Helt SJUK film! Inget för den känslige ;)

Skruvat komedi som är snudd på en femma men som dock blir lite för mycket för min smag.

Biopremiär: 2009-06-10

Baksmällan del II (2011)
Baksmällan del III (2013)