Whiteout

2,5

Handling: Efter två år som stationerad på Antarktis forskningsbas på Sydpolen är US Marshal Carrie Stetko lika angelägen som alla andra att få komma hem. Hon har lämnat in sin avskedsansökan och räknar timmar och minuter tills det sista planet avgår. Men tre dagar före avresan dyker en kropp upp på isen och Carrie kastas omedelbart in i Antarktis första mordutredning.

År: 2009
Tom Skerritt
Shawn Doyle
Bashar Rahal

Zirgo

Denna filmen hade kunnat blivit något större än vad den blev. Dom första scenerna i filmen skrek lågbudget, inte för att jag blivit bortskämd av att ha sett Avatar nyligen, utan det faktum att göra något som var mer realistiskt inte hade kostat skjortan. När sedan handlingen kommer igång så är filmen väl ok, men det känns inte som om någon av skådespelarna har någon inlevelse, och det som man vill förmedla genom karaktärerna, deras situation och varför dom är här, blir som bortspolat.
Handlingen hade kunnat bli en lagom ryslig thriller men gjorde ett hopp som slutade i ett magplask.
Filmen räddar en tvåa då miljöerna inomhus är rättså bra gjorda. Kan inte säga något om utomhus då allt var en dåligt animerad sörja dessvärre.

losdrivaren

svag 4:a men en väldigt bra och underhållande film! Grymt bra skådisar och man känner verkligen av kylan...

Zirgo