Laid to Rest

2,5

Handling: En skrämmande historia om en ung kvinna som vaknar upp i en kista med svåra skallskador och inget minne av sin egen identitet. Hon inser snart att hon förts bort av en skruvad seriemördare och i en liten stad måste hon överleva natten och överlista mördaren, som är ute efter att avsluta det han inlett...

År: 2009
Thomas Dekker
Nick Principe
Jana Kramer

Copyright Anchor Bay Entertainment

Synd att regissörer än idag gör samma misstag som många andra och gör skitfilmer som alltid är rena katastroferna.
Orealistiskt, dåliga skådespelare, karaktärer med mer än en skruv lös och en story som varken är originell eller särskilt spännande.

Dock snygga effekter, stark etta!

Wow, vilken överraskning! Jag föll för filmens enkla och brutala stil. Gillade skådespelarna och sättet hela storyn var uppbyggd på. Visst är det ofta logiska luckor och lite väl korkade beteenden men jag köper det den här gången.

Regissören ligger bakom makeup-effekterna från en massa kända skräckfilmer och de märks på de ovanligt proffsiga morden. Kan vara det snyggaste jag sett på åratal. Det är starka mordscener men det vältras inte i blod och inälvor som det annars gör i Saw och dess otaliga kopior. Robert Hall är en regissör jag ska hålla koll på framöver helt klart.

En frisk fläkt tycker jag som tar det gamla invanda och rör runt lite så den skapar sig en egen unik stil. En riktig doldis i mina ögon och väl värd sin fyra.

Laid to Rest 2 (2011)