Crazies, The

Handling: En småstadsidyll slåss i spillror när ett okänt gift förvandlar invånarna till mordiska galningar. Stadens sheriff, hans gravida fru, hans närmste man och en sjuksköterska är några få som inte har blivit infekterade, och de tvingas nu samarbeta för att ta sig ut ur staden levande.

Nyinspelning av George A. Romeros klassiker från 1973

Joe Anderson
Preston Bailey
Christie Lynn Smith

Copyright Overture Films

Sjukt snygg thrillerrysare, nära på perfekt utförd. Vissa scener håller högt över normal standard. Bra skådespelare och bra miljö. Mycket spännande.

Elemental

Jag ska klargöra att jag inte sett originalet från 1973, så jag kan inte jämföra med det.

Jag blev mycket positivit överraskad av The Crazies. Inledningen byggs upp på ett snyggt sätt, skräckmomenten finns där och skådespelarna gör bra insatser. Efter ungefär halva filmen byts skräcken ut och det hela blir istället en renodlad actionfilm. Snyggt upplägg som fungerar utmärkt. Spänningen är dessutom på topp hela filmen igenom. Finns alltså inte mycket att klaga på. Några chockscener finns det, men vill du se en läskig film kanske inte The Crazies riktigt är den rätta filmen.

Sammanfattningsvis är The Crazies en riktigt snygg blandning av skräck, spänning och action.

mthornis

Perfekt film att visa på festen där folk kan skratta åt alla klicheér.

nej super dålig o långtråkig!! wannabe zombiefilm typ

Jag tycker om den ganska mycket faktiskt! Den har allt en rysare ska ha; spänning, rädsla och oförutsägbara händelser som får en att rycka till!

Crazies, The (1973)