Mars Attacks

Handling: Marsmänniskor bestämmer sig för att anfalla vår planet. Varför? För att de tycker det är kul! De gillar att skjuta sönder byggnader, människor och exprimentera med saker som vi här på Jorden aldrig tidigare sett. Över hela världen spekuleras det i vilka de är och varför de har kommit hit. Nu är frågan om någon över huvud taget kommer att överleva och lyckas hitta ett sätt att ta död på de små, gröna varelserna?

År: 1996

Jim Brown
Lukas Haas
Natalie Portman
Pam Grier

Fattade aldrig varför folk gillade den här. Visst är det en snygg parodi och hyllning till äldre Sci/Fi-klassiker, men den har enligt mig inte mycket humor och har alldeles för överdrivna skådespelar-prestationer. Tycker även den är lite äcklig på nåt sätt... jag verkligen hatar de fula rymdvarelserna. Av de filmer jag sett av honom så tycker jag detta är Burtons sämsta film.

Mars Attacks är ofta hysteriskt rolig - till stor del på grund av att samtliga karaktärer är idioter. Hundarna är de enda som faktiskt förstår vad som pågår. Att bara överväga att rulla ut röda mattan för utomjordingar som våldgästar jorden och dessutom låta civila närvara som om det hela vore ett kändismingel är ju inte av denna värld. Stjärnspäckad rollista med en bunt stora namn. Ingen av dessas insatser kommer att gå till historien som deras bästa, men det känns trots allt som om det är meningen med det hela - de SKA spela över, eftersom filmen inte ska tas på allvar.
Utomjordingarna är otroligt läskiga i vissa scener. Kvinnan med den enorma frissan och de svajande höfterna skrämmer fullständigt livet ur mig när hon smyger på Martin Shorts otroligt söte pressekreterare. Bara hennes blick ger mig rysningar. Sedan brister filmen en hel del i ren kvalitet - det är fånigt, föga genomtänkt och i stort sett allt har setts förr. Likväl är detta en typisk Burtonproduktion - titta bara på inledningen - och är smått charmig. Mars Attacks har gjort sig förtjänt av en tvåa.
"Taffy, if you're going to be a pest, I'll just have to ignore you."

shoeman

Otroligt rolig film som driver något enormt med de gamla Sci-Fi filmerna från 50-talet (?). Den är så otroligt bisarr utan att vara vare sig överdriven eller krånglig, och innehåller även en del smarta episoder. Rekomenderas varmt!

Shcookie

En rolig parodi på Alien filmer. Skådisarna spelade sina roller väl, gillade Jack Nicholson som Presidenten. Utomjordingarna var roligt designade och den där enorma kvinnan med det stora håret som de klädde ut sig till var ju totalt... kuslig. Bara den där blicken och de vaggande armarna, hit och dit.

Rolig film som ska ses en mysig hemmakväll då du känner för att kolla på komedi blandat med halvfåniga utomjordingar.

IWantItThatWay

Helt skruvad film! När jag läste vilka skådespelare osm var med (t.ex Pierce Brosnan, Jack Nicholson, Jack Black) så trodde jag att filmen skulle vara ganska bra. Men den var bara helt knäpp med alla konstiga utomjordingar som bara var läskiga när de klädde ut sig till bleka tjejer med vinglande armar. Väldigt många ointressanta "krigs"scener fanns det också. Ett plus för att det va lite småroligt att Tom Jones var med (och var en av de överlevande) och att Jack Nicholson gjorde rollen som president väldigt bra i BÖRJAN av filmen.

Helt störd, lite rolig då o då men ingen direkt favvofilm

ganska bra. Inget mästerverk, men helt okej

yourbirthdaypresent

tim burtons sämsta film enligt mig. jag är annars en stor beundrare av alla hans filmer..men detta blir *thumbs down*

tosslan

B-film...extremt dåligt gjord med ändå väldigt underhållande.

"Taffy, if you're going to be a pest, I'll just have to ignore you."