Scott Pilgrim vs. the World

Handling: Möt den charmige och arbetslöse Scott Pilgrim (Michael Cera). Den 22-årige basgitarristen i det extremt medelmåttiga garagebandet Sex Bob-omb har just mött tjejen i sina drömmar. Bokstavligen. Det enda som står mellan honom och Ramona Flowers (Mary Elizabeth Winstead) är hennes sju onda ex som är på väg för att döda honom. Den genrebrytande filmskaparen Edgar Wright berättar den fantastiska historien om en romantisk slackers resa mot ett extraliv fyllt av kärlek...

År: 2010
Anna Kendrick
Alison Pill
Kieran Culkin

Copyright Universal Pictures

En tämligen ordinär historia, berättad på ett o-ordinärt sätt. Tycker berättarsättet fångade och förstärkte ungdomligheten i filmen och det var stilen som tilltalade mig mest.

Den var helt konstig tycker jag och jag blev bara snurrig av filmen.

Det här var något av det segaste jag sett. Tycker bara att filmen var irriterande och alldeles för lång.

En -3 till 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Håller fullständigt med svartkomikern, och lägger bara samtidigt till: jag kan inte fatta hur denna film faktiskt låg ganska många veckor på IMDb Top 250...!(?)

Emmsan90

En film som passar de flesta nördar. Den var bra gjord och den får pluspoäng för specialeffekterna. Den kunde bli fånig ibland men jag tycker den är värd en 3.

andor

Starkt trea, cool på många sätt men är nog lite för ungdomlig film för mig.

losdrivaren

väldigt bra tv-spels inspirerad film:) Cool kille får coolt motstånd. Måste ses!

Biopremiär: 2010-10-29