Sanningen om katter och hundar

Handling: Abby Barnes är veterinär och har en ett eget radioprogram där hon ger råd till djurägare. Brian ringer till radioprogrammet och blir charmad av Abby. Men ett missförstånd gör att Brian blir attraherad av Abbys vän Noelle.

År: 1996
David Cross
Mary Lynn Rajskub
Bob Odenkirk

BeckyLou

Helt okej komedi med alltid lika sevärda Janeane Garofalo i huvudrollen. Inte speciellt unik men ända charmig och en trea helt klart!

Den här filmen var så himla gullig! :)

En gullig, underhållande film som är lätt att hänga med i. Bättre än jag trott.

lindajjj

2-3, Abby är ganska rolig. Men annars, åh så fånigt och tramsigt. Tänk att det ska vara så svårt att göra bra romantiska komedier.

Audrey T

Halvcharmig kärleksfilm om en radiopratare som skäms för sitt utseende och ber sin granne spela rollen som henne när hon går på date. En modern Cyrano de Bergerac helt enkelt. Mitt största problem med filmen är att hunden är den allra mest intressanta karaktären.

tonyhelen

Filmen är underbar. Jag älskar den!

Det är synd att hon inte kan stå för sitt utseende utan måste låta någon annan spela henne nämnligen den puckade Noel...

Jag tycker att man skall stå för sig själv och sitt utseende och bara inse att det här är jag, punkt slut!

Jag kan avslöja att slutet är vackert och humoristiskt!

Den här filmen var så himla gullig! :)

BeckyLou

Småmysig romantisk komedi. En slags nyversion av "Cyrano De Bergerac". Stark trea!

Cyrano de Bergerac (1990)