Heat

3,7

Handling: Neil McCauley (Robert De Niro) är ledare för en rånarliga som planerar en stor stöt mot en bank i Los Angeles. Vincent Hanna (Al Pacino), en mycket skicklig och rutinerad polis är fast besluten att sätta dit McCauley och hans kumpaner innan de hinner skrida till verket. Snart är Vincent Hanna och hans kollegor på kollisionskurs med Neil McCauley och dennes gäng och en uppgörelse dem emellan är oundviklig.

År: 1995

Kevin Gage
Dennis Haysbert
William Fichtner
Natalie Portman

Remake av Manns 'LA Takedown' som gjordes för TV 1989. Heat är klart bättre. Mycket bra känsla i shootoutscenen utanför banken, en av filmens höjdpunkter. Om inte slutet hade varit så konventionellt och förutsägbart så hade filmen fått absolut toppbetyg. Kilmers slutliga öde var bra, men annars var det ett riktigt fegt och dåligt slut...tyvärr.

Det här är en "rånarfilm" med många grymt bra skådespelarinsatser där Al Pacino lyser allra starkast. Man sympatiserar egentligen med både polisen och skurken och man har verkligen lyckats med att få djup på karaktärerna. Tråkigt nog så läggs i mitt tycke för lite fokus på själva kuppen och istället på massa saker runt omkring vilket gör att tempot i filmen blir för lågt. Frågan är om man ens kan kalla det för en kuppfilm.

BeckyLou

Riktig bra polisthriller som är spännande hela filmen igenom. Alla skadespelarna är i sitt esse här men mest lysande är de Niro och Val Kilmer, Pacino spelar över lite som vanligt men det kan man överse med här.
Se filmen för den skickliga baknransscenen och polisjakten och självklart för scenen med De Niro och Pacino pa kafêet. Som nagon tidigare skrev här är det ren och skär filmmagi!

Bara godkänt trots bra skådespelarinsatser och De Niro och Pacino i samma film. Filmen är för lång/händelselös, innehåller för lite spänning, samt saknar trovärdighet i minst ett avseende (kan inte precisera eftersom man inte får avslöja handlingen). Stark 2:a nära 3.

janne lindh

Välgjord och välspelad amerikansk action. Men knappast något att minnas.

Otroligt spännande med rulle Al Pacino och
Robert De Niro i spetsen.
Underhållande story där jag främst inriktar mig på att det är intressant att se Pacino och Niro spela konkurrenter.

Med övertygande spel, hyffsat foto och en klockren story gör detta till en fyra, klart sevärd!

Var nog egentligen lite för lång. Man glömde nästan bort början av filmen när man kom till slutet. Dessutom tog det ett tag att komma in i filmen. Men det var bra handling och spännande slut.

en av mina favoritfilm..de niro pacino och val kilmer spelar så bra ihop..och sen actionscenen där på torget e så grym och bra.den här vart min favo film igår(2/1-2009) den här kan man verkligen se om flera gånger utan att tröttna trots den längden på filmen

mvh freddyvonmetal

fridalala

Jag ÄLSKAR den här filmen. Al Pacino och Robert de Niro dominerar i sina roller, klart bäst i hela filmen. Den här filmen har spänning, vackra foton och bra skådespelare.

Usch, vilken långtråkig film, den var alldeles för lång och rätt ointressant. Bra skådespelarinsatser ändå, så får bli en tvåa.

Made in L.A. (1989)