Dolphins

1,5

Handling: Brent Black lever ett hårt liv i Brightons ruffigaste kvarter. Hans största passion är bilar, en passion som leder till oväntade problem och missöden. Brent har en gammal Ford Capri som han det senaste året spenderat varje ledig stund med att fixa. Han har nu den snabbaste och fräckaste Caprin i landet och är ledare för det coolaste racinggänget i Brighton.

Det är hans liv. Hans värld. Men, en vecka i början av vintern vänds hans liv plötsligt upp och ner. Ett snobbigt racinggäng från London dyker upp och ger dem en dödlig utmaning. Brightongängets heder står på spel och Brent har bara en vecka på sig att rädda den. Men detta är ingen vanlig vecka. Brents garage brinner upp, hans bil förstörs och han blir kär i Ophelia James, en vacker punkprinsessa från överklassen och andra sidan stan.

Regissör: Mark Jay
Originaltitel: Dolphins
Alternativ titel:Octane (DVD-titel USA)
Ursprungsland: Storbritannien
Ingår i tema: Bilar

Frank Harper
Karl Davies
Lauren Steventon

totalt värdelös bilfilm

alexanderbilar

en ganska kass bilfilm.. kan inte ens kallas för det tycker jag.. usla bilar, usla skådisar, usla kameror till o me, kass handling..

de enda som va lite roligt var att ja va i britghton precis innan jag såg filmen,, annars så e den totalt värdelös..

de finsn till o me scener som e så dåliga så att dom e bra, de räddar den i från en ettan..

kan inte kallas för bil film..

ursh!