Rovdyr

1,9

Handling: Sommaren är 1974 och fyra vänner har planerat att slappna av en helg med vandring och camping i skogen. Men på vägen till sitt mål så plockar dom upp en angelägen liftare som efter bara en kort stund kräver att dom stannar fordonet. Ett tag efter det vaknar tre av vännerna upp mitt i skogen, halvt medvetslösa. Allt de kan höra är ljudet av ett jakthorn, och snart inser de att spelet bara börjat.

År: 2008
Regissör: Patrik Syversen
Originaltitel: Rovdyr
Alternativ titel:Manhunt (Internationell titel)
Ursprungsland: Norge
Kristina Leganger Aaserud
Janne Beate Bønes
Henriette Bruusgaard
Jørn Bjørn Fuller Gee

På gränsen till 2+, men såg på BD med snyggt ljud så jag fångades lite extra av tekniska kvalitén. Vissa ologiska handlingar retar mej, för jag är övertygad om, trots jag ej varit med om pressad liknande situation med sinnessjuka mördare, att ens överlevnadsinstinkt skulle få en att relativt lätt döda tillbaka... Säger inget mer om den saken. Sedan klippet från allra första början - helt ologiskt med slutscenerna (!!!): Ni förstår om ni ser. Hur tänkte filmmakarna där? Bara luras?

Frightfest: "Skandinaviens bästa skräckfilm". ... Hur tänkte de nu? Och vilka är de? ;)

Angelus

En godkänd film från Norge, snygga miljöer och snyggt filmat, tunn handling, snygga scener, bra skådespeleri, Henriette Bruusgaard var söt, förväntat slut

bra film faktiskt för att komma från vårt grannland! kanske lite svag handling men de va ett tufft action och bra med obehagliga scener!

Enligt mig en film som påminner otroligt mycket om remaken på Tcm från 2003.
Naket spel samt en story som man ser på allt fler skräckfilmer omkring senare år på 2000talet. Rullen har även en riktigt tunn atmosfär.

Rekommenderar den inte, dock så rekommenderar jag starkt Fritt Vilt samt Död snö som är skräckfilmer från Norge som faktiskt förtjänar en del uppmärksamhet.

Ej sevärd, klar etta.