Chainsaw Cheerleaders

4,3

Handling: Filmen börjar på 1500-talet då en ondskefull häxa ägnar sig åt en tämligen blodig ritual. Hon blir dock avbruten innan hon hinner fullborda det hela då några bastanta herrar tydligt klargör att de tänker hjälpa henne att snabba på sin färd mot helvetet.

Ungefär 500 år senare träffar vi Dawn, en ung tjej som har vissa problem med att hantera sin ilska (något som bland annat resulterar i ett knäckt näsben på hennes pojkvän). För att slippa ett åtal går hon med på att bli intagen på cheerleaderskola, där bland annat hennes psykiater hoppas hon skall lära sig umgås med folk på ett annat sätt än att knäcka näsbenen på dem.

Men vid universitetet finns ondsinta människor! Ett gäng satanister som bland annat ägnar sig åt människooffer för att återuppväcka ... ja gissa vem!!! En viss häxa från 1500-talet.

Häxan ifråga kommer till liv och sätter omedelbart igång med att terrorisera sin omgiving och ta livet av allt och alla som står i hennes väg (eller som hon bara känner för att ta livet av)...

Det enda som nu står mellan häxan och världsherravälde är ett gäng synnerligen välsvarade cheerleadertjejer ... och några kraftigt överdimensionerade motorsågar!!!

PIG TAILS – POM POMS – POWERTOOLS – THE CHAINSAW CHEERLEADERS

År: 2008
Regissör: Donald Farmer
Originaltitel: Chainsaw Cheerleaders
Tiffany Shepis
Debbie Rochon
Michele Grey

tanya87

Oerhört komisk b-film med mordiska, dumma blondiner i minimal klädsel. Extremt dåliga specialeffekter höjer humorfaktorn. Rekommenderas varmt!

swegore

Detta är absolut en film i min smak! Snygga tjejer, ganska "b" story men mycket underhållande. Snygga tjejer med motorsågar kommer ALDRIG bli ett dåligt koncept!

Darko

Sällan har väl frasen "Så dåligt att det blir bra" varit mer träffande. Fantastiskt rolig film. Kolla särskilt in scenerna med motorsågarna. Blodet sprutar, folk skriker ... och kedjorna på sågarna står stilla! OTROLIGT! Mina varmaste rekomendationer.

tanya87