Trubbel i paradiset

2,2

Handling: Fyra par är på semester på en tropisk ö. Medan ett par är där för att arbeta på sitt äktenskap är de andra tre där för att åka jet ski, gå på spa och njuta av att ha roligt i solen. De upptäcker snart att deltagandet i anläggningens parterapi inte är valfritt...

År: 2009
Peter Serafinowicz
Karen Shenaz David
Carlos Ponce
James Ferris

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Filmen var faktiskt lite tankvärd inunder galenskaperna, saker är inte alltid vad dem ser ut att vara. Men jag blev inte klok på slutet då alla karaktärer till följd av lite party helt plötsligt hittade balans i sina tillvaron. Kändes inte helt trovärdigt tyckte jag.

Gillade den här filmen jätte mycket, såg den på bio och den var värld vartenda öre!

Först tänkte jag "men va e det här för film igentligen", det vill säga jag tyckte inte den va så bra... men den blev bättre och bättre och bjöd på edel skratt. Får en 3:a

Mov3

Jag gillade denna film! Man kan inte förvänta sig mycket humor i den dock.. vissa delar fick en att få ont i magen av skratt, men dom var få. Resten av filmen var bara underhållande, ett tidsfördriv. Men, inte någon tråkig film, det hände saker hela tiden. Klart sevärd!

En rolig och underhållande film som bjuder på många skratt. Bra skådespelarinsatser.

tessan81

Vince Vaughn och John Favreau har skrivit filmen och de driver friskt med företeelser som relationsproblem, parterapi och flummig yoga. Det finns en viss träffsäkerhet i detta men filmens största tillgång är snabbtänkt och rolig dialog, som alltid när Vaughn är i farten. Roligt att se Malin Åkerman som är bra som Ronnie.

Det hade kunnat vara en trea om det inte vore för det konventionella slutet och att filmen extraknäcker som reklam för Guitar Hero och Applebee's.

Audrey T

Filmen måste vara skriven på en förmiddag eller snarare en timme. Den innehåller varken humor eller insikter om parförhållanden. ”En hunkig yogatränare gör sexuella rörelser mot kvinnorna så att männen blir svartsjuka, ja det känns som en fräsch idé, det kommer folk tycka är jätteskojigt!” Jag skäms för att filmen överhuvudtaget blev gjord och varför medverkar Jean Reno i det här skräpet?

Biopremiär: 2009-10-30