In the Loop

Handling: Film om Storbritanniens och USA:s speciella relationer som ledde fram till ett krig som ingen verkar kunna stoppa.

År: 2009
Paul Higgins
Olivia Poulet
Joanna Scanlan

Copyright NonStop Entertainment

"In the Loop" var ganska ojämn. Ibland stör man sig på den väldigt svarta humorn, medan man i vissa fall gillar den. Manuset är faktiskt ganska kul. Det finns en del fyndiga replikskiften. På det stora hela var "In the Loop" helt ok, men absolut inget komiskt storverk, som man trodde att det skulle vara enligt DN, City, SVD, Metro:s recensioner.

En stark 3+
Svart satir över politiken i Storbritannien och USA. Vissa skämt är jävligt träffsäkra och roliga, men de är för få. Dock väldigt intressant att se och jargongen i språket dem emellan är hård stundtals men existerar säkert i verkligheten mellan vissa politiker. *fniss ªPå SVT Play i jan 2021 - passa på!

Hade stora förväntningar på den här. Filmen är definitivt bra och jag älskar Gandolfini, rolig för stunden och med skön humor och rapp dialog hålls intresset på hög nivå hela tiden men tyvärr tar den inte vägen någonstans, när den är över funderar jag över vad den handlade om egentligen. Stark 3:a blir det iaf, inget man vill ha osett men kunde fått ett bättre slut.

andor

Sevärt extramaterial.

lindajjj

Det var längesen jag skrattade så hysteriskt åt en film. Vansinnigt roligt, särskilt de arga britterna.

Biopremiär: 2009-10-30