Cleopatra

2,3

Handling: Historien kretsar kring triangeldramat mellan Julius Caesar, Egyptens drottning Cleopatra och den romerske generalen Markus Antonius.

År: 1963
Robert Stephens
Francesca Annis
Grégoire Aslan

tennisemme

Det här var den mest sega film jag nånsin sett. I vanliga fall gillar äldre filmer, men den här var helt hopplös. Tydligen ska den ha tragit över budgeten en hel del när den gjordes (vilket dom inte hade nåt för om du frågar mig). Tråkig, tråkig, tråkig. Se den inte (om du inte vill somna).

Den här filmen är väldigt bra men på grund av att den är så gamal så har den svårt att konkurera med dagens högteknologiska filmer. Men jag tycker ändå man ska beundra den här filmen för alla dom högt imponerande kuliserna och specialeffekter. Nu pratar jag inte om CGI(Computer Generated Image). Skådespeleriet är också på en klass som man sällan ser idag. Jag säger inte att dom är bättre. Bara unika. Den här filmen är väldigt lång så man får nog se den i perioder. Men jag tyckte den här filmen var väldigt bra. Spännande dramatik och intressant handling.

Becky

Jag trodde att den skulle vara mycket bättre eftersom Taylor är med i den.
En besvikelse faktiskt.

Elysium

Usch, jag förvånar mig själv av att ha sett den här. Men den gick på ettan eller tvåan någon dag när jag hade tråkigt. Och filmen var ju inte direkt rolig. Jag kunde lika bra ha låtit bli. Hon som spelar Cleopatra är smörig och passar inte alls in. De andra skådespelarna känns som dockor och hela filmen är en total flopp. Det kan ju bero på att dne är gammal men ändå.