Tree of Life, The

2,3

Handling: Vi följer Jack, en pojke som lever efter sin mors och fars vägar om livet. Han följer båda deras råd om saker och ting samtidigt som han försöker göra båda parterna nöjda i deras intima tävling om bästa uppfostran. Jack har två bröder och vi följer alla tre genom den mystiska labyrint vi kallar livet...

År: 2011

Jessica Chastain
Zach Irsik
Brayden Whisenhunt

Copyright Plan B Entertainment

Blev riktigt besviken.. Känns som ett försök till att vara djup,men det lyckas inte. Det känns mest som en naturfilm och stumfilm på samma gång.

Jollanboll

Alldeles för långsamt berättad för min smak. Jag blev ganska trött snart. Det enda som höll mig uppe var filmens mittenparti som handlade om familjen och snarare var uppbyggt dramaturgisk som ett vanligt drama.
Annars var det alldeles för "konstnärligt" för min del. Vackert långsamt uppspelade bilder med fungerande musik som inte fungerar för mig. (Jag vill hellre se filmer med tempo och pampig musik.)
Påminner lite om den svenska filmen "Man tänker sitt" (2009) Som också är melodramisk i sin essens. Det är svårt att få sympati för karaktärerna samtidigt som man inte förstår vad filmen går ut på.

Biopremiär: 2011-05-27
Filmpunkten-id: 22000