Never Let Me Go

3,6

Handling: En omväxlande historia om en kvinna som medan hon funderar över åren som var i skolan på den engelska kusten, återförenas med två av hennes vänner för att möta de mörka hemligheterna som är bundna till deras gemensamma förflutna...

År: 2010
Charlie Rowe
Nathalie Richard
Ella Purnell

Copyright Twentieth Century Fox Film Corporation

Väldigt långsam men stämningsfull och tankvärd film. Men jag blev aldrig riktigt berörd även fast jag kände sympati för huvudkaraktärerna.
Det jag tycker filmen lever på är själva konceptet, vad barnen är ämnade för och hur dem ställer sig till det. Det är det som sätter tankar i huvudet på en hela tiden under filmens gång.

AntonT

Fantastisk film som handlar om personer som växerupp för att bli organdonatorer utan att en enda gång under hela filmen ifrågasätta detta. Vi får följa deras öde under ung 1 h 40 min, och jag måste säga att den här filmen berörde mig starkt. Carey Mulligan är oerhört bra, och Andrew Garfield är outstanding, en av de bästa skådespelarprestationer jag sett de senaste åren tillsammans med Heath Ledger (Dark knight) och Colin Firth (Kings speech).Väldigt sevärd film som nästan rörde mig till tårar, och jag gråter aldrig.

Umbrellagirl

Mycket bra filmatisering av den fantastiska boken med samma namn, skriven av Kazuo Ishiguro.
Definitivt värd att ses.

Biopremiär: 2011-03-25