Johan Falk - National Target

Handling: Johan Falk och hans kollegor på Göteborgspolisens elitstyrka GSI är mitt inne i ett tillslag av estniskt amfetamin när de plötsligt inser att de har med en mytomspunnen rysk maffialedare att göra. Få har sett honom och ännu färre vet vad han heter. Han är bara känd som "Mr K". Johans infiltratör i Göteborgsgängen, Frank Wagner, sänder ut budskapet att han vill göra affärer med någon som kan leverera stora mängder rent amfetamin. Och plötsligt är Frank inne i sin värsta mardröm någonsin när han inser att han håller på att infiltrera Europas farligaste maffia, den est-ryska, bestående av f.d. KGB-officerare.

År: 2009

Melize Karlge
Jens Hultén
Marie Richardson

Copyright Nordisk Film

Bäst hittills av de tre första filmerna. Upplägget är ungefär det vanliga, men jag tycker att den här delen innehåller fler "smarta lösningar på problem" från polisens sida. Ett plus också för scenerna som är inspelade i Bremen (gillar Bremen mycket). En stark 3:a precis som sina föregångare. Det är något som gör att fyran inte är långt borta, men jag vet inte riktigt vad det är. Kanske att det finns så många delar i serien och att det blir lite väl mycket massproduktion av allt?

Bäst hittills i nya Johan Falk-serien. Känns trovärdig. Kinnaman är suverän. Stark trea!

En av dem bättre Johan Falk filmerna. Satt på högspänn hela tiden. Joel Kinnaman är Sveriges nya super stjärna.

Pesole

Nu börjar den gå upp, men fortfarande inte lika bra.

guldis25

riktigt bra som dom andra johan falk filmerna

Zitrioce

Hardcore! Vilka affärer och säkerhetsåtgärder! Jag är imponerad. Stark 4:a

På sin höjd riktigt imponerande.
Bra spel, effekter och fotot sitter.

Klart sevärd om du gillar dom andra eller filmer inom ungefär samma krets, svag fyra.

Filmpunkten-id: 22074