Johan Falk - Leo Gaut

Handling: Ett våldsamt krogkrig har blossat upp i Göteborg, och när en restaurangägares bil sprängs utanför en lågstadieskola har de kriminella passerat en gräns, anser GSI:s chef Patrik Agrell, speciellt eftersom han just lämnat av sina barn på samma skola. När Patriks kollega Johan Falk inser att en av krogarna som utsatts för hot ägs av en viss Leo Gaut, en gangster som Johan satte bakom lås och bom för tio år sedan (i filmen "Noll Tolerans"), återupptar han kontakten med den numera laglydige Leo för att få mer information. Det är starten på en rad hårda uppgörelser och hämndaktioner där både Johan och Leo, samt deras familjer, ställs inför svåra och obarmhärtiga beslut.

År: 2009

Melize Karlge
André Sjöberg
Henrik Norlén

Copyright Nordisk Film

Spännande och fartfylld. Hade gärna sett Joel Kinnaman lite mer i den här filmen.

Detta är som en uppföljare på Noll tolerans, den första och än så länge bästa filmen om Johan Falk. Peter Andersson är en fantastisk skådespelare och även om vissa delar av manuset har sina brister tycker jag det är fullfjädrad underhållning. Frambringar även nån tår mot slutet. Värd sin stabila trea.

Pesole

En bra svensk deckare, gillar dessa Johan Falk filmerna, det gör jag verkligen. Men denna film var helt okey.

Hyfsad kriminalare. Kul att se Jakob Eklund och Peter Andersson spela mot varandra igen.

Den sämsta filmen i Johan Falk serien men ändå bra. Tråkigt att Joel Kinnaman är med i bara en kort scen, det va han som gjorde dem förra filmerna så bra.

guldis25

Alltså det är så svårt fr mig att skriva om filmer för jag tyckar att nästan alla filmer jag kollar på är bra. Men det kan ju bero på att jag väljer filmer som jag tror ska vara bra

Bubben

Riktigt spännande, rekommenderas.