Paul

Handling: Graeme och Clive är två stycken science fiction-töntar som är på jakt efter ufon i USA. Dom råkar stöta på utomjordingen Paul som har levt på en militärbas hela livet och gör vad som helst för att komma därifrån. Jagade av FBI-agenter ger de sig tillsammans ut på en galen roadtrip för att återförena Paul med sitt moderskepp...

År: 2011

Blythe Danner
Joe Lo Truglio

Copyright Universal Pictures

Ajice

Tycker om gänget som utgör huvudpersonerna men ganska trött på samma bullshit-kultur som vi blir matade med; dricka och spela en massa roller som är lite platta och betydelselösa. Vinner mig inte helt.

Bättre än genomsnittskomedin, men den får ändå inte mer än en 3:a. Paul var mycket bra animerad och hans röst passade mycket bra. Som helhet var den här filmen rolig (och på sina ställlen lite sjuk också). Jag gillade den.

Hook

Gotta love aliens

Graeme och Clive. två britter och kollegor har rest till San Diego för att delta i Comicon för sörsta gången, upplevelse av landet av möjligheter växter då de båda vännerna ger sig ut på en alien-roadtrip från Area 51 till Roswell, Navada. På vägen möter de en utomjording som kallar sig själv Paul. De lär känna varandra på en resa fylld av roliga, och allvarliga situationer. Från djupt religiösa till alien-jägare och homofober.

'Paul' är en film som är både rolig och mer rolig om man har sett många alien filmer och klassiker som Star Trek och Star Wars. De många anknytningarna till andra filmer blir väl utplanterad samt alla alien-sex skämt. Simon Pegg och Nick Frost gör sina roller som science fiction-nördar ger dem en chans att utföra sina sanna intresse i ämnet eftersom de skrev manuset.

Utomjordingen själv, Paul, är helt dataanimerad men man glömmer bort det efter först intrycket och alla närbilder känns genomsnittligt väldigt bra ut. Rösten är gjord av Seth Rogan ('Green Hornet') men man glömmer det också för jobbet är så bra att man tror på utomjordingens existens. Övriga i rollistan är bra Bill Hader och Jason Bateman är bra och gör bra ifrån sig, inte fullt så märkvärdiga men gör att story blir med actiondriven och spännande.

Slutligen är 'Paul' en film för fans av sciencefiction och drug-relaterade komedier, såsom 'Pineapple Express' och 'Hot Tub Time Machine'. Se fram emot en strålande action komedi med kärlek humor och massor av homo-skämt och aline referenser allt för ett fan av science fiction och alien-filmer. Gotta love aliens.

story: 4
skådespelare: 4