Mannen med järnmasken

Handling: I Frankrike år 1662 är situationen katastrofal. Folket svälter och är i upprorsstämning. Regerar gör den arrogante Ludvig XIV vars prioritet är stora fester och unga kvinnor. Musketörerna Aramis, Athos och Porthos bestämmer sig för att undanröja kungen.

År: 1998
David Lowe
Brigitte Boucher
Matthew Jocelyn
Karine Belly

Det här är ännu en äventyrsfilm med de tre musketörerna i fokus. Tycker det blir mest larvigt, framför allt beroende på överspelandet där John Malkovich tar hem den stora pokalen. Sedan kan jag inte låta bli att roas av tanken att om man skulle förflytta ”Skilda världar” till 1600-talet så skulle det nog bli något sådant här.

Cissilicious

Ganska så långtråkig men kunde vara spännande emellanåt. Dock så räcker inte det för mig. Leonardo gjorde bra insatser.

Nienna

En riktigt, riktigt bra film med lysande skådespelare som ger allt man kunde önska. Framförallt är det såklart Leonardo DiCaprio som visar prov på en riktig talang i sin roll som tvillingbröderna. Han känns mycket trovärdig i båda rollerna och gör ett starkt intryck.

Jag har aldrig varit något större fan av De tre musketörerna men det ser ut som att jag kanske borde tänka om, åtminstone vad gäller den här filmen. Den skulle lätt kunna bli lite klyschig men klarar sig från det, vilandes på en väldigt bra handling som både är tänkvärd och spännande.

Ovanpå detta har man underbar musik som nästintill alltid är exakt så som den ska vara. Klockrent! Utöver detta har filmen även bra dialoger som också höjer dess betyg. Allt som allt är det en underbar film som jag kommer att kunna se igen och igen, och igen.

tuffa tjejen

En spännande film med en grippande handling, bra skådespel av alla också, en film som absolut är värd att se!!

En mycket mycket bra film, den rör och man hamnar djupt in i filmens handling!

Nadiiiaa

Juste den här filmen.. kmr ihåg att jag såg den som liten o tyckte den var fett braa ;D

oj oj oj oj!! ÄLSKA!! Se filmen!!
Och Leonardo är ju bara för snygg :P Leo gör också ett underbart jobb och visar vilken bra skådis han är

Venschla

Mamma!! Den här är hur spännande som helst! SESESESESE!

Mannen med järnmasken (1939)
Mannen i järnmasken (1977)