Johan Falk - De fredlösa

Handling: När en kvinnlig åklagare som driver ett mål mot ett av landets farligaste MC-gäng utsätts för ett sprängattentat, växer mediakarusellen och polisen anklagas nu mer kritiskt än någonsin för att inte rå på den organiserade brottsligheten. Men polisen är mer aktiv än vad media kan ana. Polisledningen ger order till den enhet som har som sin enda uppgift att arbeta mot den tyngsta organiserade brottsligheten Gruppen för Särskilda Insatser att sätta in alla tillbuds stående medel. Men mardrömmen är ett faktum när det kommer fram att attentatet har sitt ursprung i just de metoder som polisledningen sanktionerat, och fler attentat är på gång.

År: 2009

Maria Hörnelius
Henrik Norlén
Jacqueline Ramel

Copyright Nordisk Film

Stark 3:a. Underhållande filmer.

Spännande som vanligt i första säsongens sista del. I samma höga klass som National Target. Bra att Kinnaman är tillbaka ordentligt. Utan honom blir det helt enkelt inte riktigt lika bra. Tycker han är en suverän skådis, främst sett till Johan Falk och Snabba cash. Stark trea!

Pesole

Denna film gillar jag inte alls, tycker det fattas för mycket för att få detta som en fungerande film.

Den sista i dem 6 Johan Falk filmerna och detta är kanske den bästa av dem allihop. Joel Kinnaman är äntligen tillbaka från att bara varit med i några enstaka scener i dem senaste 2 filmerna och bara det höjer betyget på denna film. Spännande, nervig och snygg film. Rekommenderar starkt.

guldis25

helt klart den bästa av dom 6 Johan Falk rullarna. De var riktigt grym och spännande helt änkelt grym, det här är min sorts filmer verkligen och jag började nästan gråta på slutet. Stark 5 här =)

Klart bland om inte den bästa jag sett av Johan Falk rullarna.

Storyn känns för en gångs skull originell och skådespelarna är övertygande.

Bra effekter, och fotot sitter tveklöst.
För en gångs skull finns även spänningen där ständigt vilket höjer filmkänslan en hel del.

Svag fyra, en film värd att lägga på minnet.

SnyggSteefan

Detta var lätt den bästa Johan Falk filmen! 4+