Enough - En kvinnas hämnd

Handling: Den strävsamma servitrisen Slim (Jennifer Lopez) tror att hennes liv ska välsignas av äktenskaplig lycka då hon gifter sig med sin drömprins Mitch (Bill Campbell). När de får sitt första barn, börjar bilden av det perfekta äktenskapet att rämna och hon upptäcker Mitchs mörka sida. Han förvandlas till en sjukligt svartsjuk och tyrannisk person, som vänder tillit, lycka och kärlek till fruktan. Slim, som är skräckslagen och fruktar för sitt barns liv väljer att fly med dottern. Men Mitch är skoningslös i sin förföljelse av dem och han anlitar hårdföra hantlangare i jakten på det byte som en gång var hans familj. Men till sist blir Slim tvungen att konfrontera sin jägare och hon och Mitch utkämpar en intensiv psykisk och fysisk kamp, där Slim en gång för alla vill visa Mitch att han har gått över gränsen!

År: 2002
Bruce French
Ruben Madera
Dan Martin

Ana-Ana

Äntliiigen. Den bästa film jag sätt på länge om jag ska vara ärlig. Jennifer Lopez gör en strålande insats i huvudrollen, hon är skitbra skådespelerska :) . Handlingen är jättebra, lite så att det blir scary vissa scener faktiskt, plötsliga scener. Men en underbar film, avgudar den <3

Strawberry

Underbar film, om man nu kan säga så om något så hemskt som en film om en kvinna som blir misshandlad. Man blir riktigt förbannad när man ser den, samtidigt som man blir sentimental, ledsen, det blir så många blandade känslor på en gång så att det är svårt att hålla rätt på dem.
Det är så skönt att se henne ge igen. Underbara skådespelare!

Bilbo_one

Fint gjord Thriller med Jennifer Lopez. Alla spelar sin roller bra och filmen har bra spänningskvalité. Bra film, stark 3:a

en mycket bra och stark film

Evenstar_92

Gillar väldigt mycket.
Jennifer Lopez är jätteduktig i den här filmen, och den har verkligen väckt känslor.
Synd bara att dom har texter då och då i filmen.

criller

Jag ger den en femma...en av mina favorit filmer...

Sjukt spännande thriller...

Jennifer lopez gör ett sjukt bra jobb i denna tycker jag.

Rekomenderas starkt :D

Kejnoo

Här gör J.Lo sin bästa insatt som skådespelerska .
Den är riktigt bra med både drama och lite skräck

Sofia92

Det var riktigt länge sedan jag såg den här filmen, därför kan jag omöjligt avgöra om filmen är värd en fyra eller femma, en säker fyra är i alla fall på sin plats.
Enough - en kvinnas hämnd har en mycket mörk och hemsk handling som är mycket fängslande. Man sitter som på spikar hela filmen igenom och man vill inte missa en minut av den händelserika handlingen.
Mycket sevärd film som imponerade väldigt.

mycket bra film har sett den på tv och bara sakt "WOW"!

h-edberg

en fema! en jätte bra film som har visats på tv och den borde visas igen!