Changing Lanes

2,5

Handling: Den karriärslystne advokaten Gavin byter fil och kör rakt in i Doyles risiga bil. Ingen skadas, men när den stressade Gavin, trots Doyles vädjan om att få följa med, ensam kör iväg med orden "bättre tur nästa gång" begår han ett misstag. I tumultet har Gavin nämligen tappat en mapp med mycket viktiga papper. Doyle missar i sin tur en domstolsförhandling som skulle hindrat hans fru att flytta med deras två söner tvärs över landet. Nu börjar en kamp som du aldrig tidigare skådat mellan två män med samma mål: Att förstöra den andres liv totalt...

År: 2002
Jennifer Dundas
Matt Malloy
Amanda Peet
Myra Lucretia Taylor

En -3 som film, en 3+ i sin egen genre & en knapp 3 som underhållning.

Taglines: An ambitious lawyer, a desperate father, they had no reason to meet, until today. / One Wrong Turn Deserves Another.

En film som lovar mycket om man ser de flera riktigt bra recensionerna filmen fått av stora kända svenska medier som TV4, Amelia, SvD och Sthlm City... men guuud, så det förstörde. Hur fel hade de inte? Filmen är en 3 kan man säga, varken mer eller mindre. Det den förlorar mest på betygsmässigt är manuset eller regissörens jobb, eller en kombination av båda: vid tre tillfällen i filmen (kan ej spoilra här) handlar skådespelarna eller skådespelaren i respektive scen väldigt ologiskt och omotiverat, varför filmen tappar i trovärdighet. Mycket retsamt. Hur kan erfarna recensenter som Henric Tiselius, Hans Wiklund och Jan Söderqvist ha missat detta så uppenbara?
Annars är L. Jackson som vanligt duktig - han gör "sin grej" påläst. Störst överraskning är Affleck som här faktiskt är bra rent utsagt - bästa rollprestationen sedan Good Will Hunting (!). Pollack är, som alltid, trovärdig i sin roll. Och slutligen Peet, som alltid, är riktigt snygg i sin roll.
Nej, detta är för ogenomtänkt för att hamna i DVD-samlingen. Filmen kan man se om, men jag vill det inte. Se då hellre en favvo-film i repris!

Trivia: -

En intressant och spännande film, med bra skådespelarinsatser. Värd att se en gång. Svag trea.

Yasmin

helt okej film, minns inte så mycket av den.

Essie

seriöst, den här filmen var godkänd, men verkligen inte bra ! stängde av den efter hälften då jag tyckte att allt bara blev för mycket.
se inte den här filmen

En spännande och engagerande film, och för en gångs skull så är inte Ben Affleck dålig.

stankovic

Trodde på denna film från början men det blir bara för mycket.Affleck och Jackson sabbar för varandra.kommer aldrig att se den igen.

ashkan

En film som börjar bra men blir sämre ju längre den varar

Bäddat för trubbel (1987)