Blind Side, The

Sport:

Sport:
4,0

Handling: En fattig, stor student med dåliga betyg blir rekryterad av ett stort college som har ett utmärkt idrottsprogram inom amerikansk fotboll. Han blir tränad till en atletisk och framgångsrik NFL löfte.

År: 2009
Regissör: John Lee Hancock
Originaltitel: The Blind Side
Sandra Bullock
Kathy Bates
Tim McGraw
Rhoda Griffis
Ray McKinnon

Riktigt bra film som utgår från en verklig händelse. Filmen har mycket att ge. Mycket känslor och många tankar väcks. Filmens slut är inte svår att räkna ut, men det gör inget när den är hämtad från en verklig livssituation. Istället rycks man med och lever sig in. Så bra film! En riktig feen-good film. Tycker verkligen att du ska se den.

Pesole

Detta är en av mina absoluta favoritfilmer, Tim McGraw spelar en bra roll med Sandra Bullock, att denna historia är sanning, det gör det bara bättre anser jag. Blev intresserad av amerikanskfotboll på grund av denna film. Dessutom att det finns människor som gör så här för andra, det är faktiskt lite chockerande för jag trodde aldrig en person skulle kunna ta in en främmande person in i sitt eget hem.

En jätte fin rörande film, ortoligt bra skådesepleri!

syrken

Denna filmen ligge på min topp 10 lista.
Vilket skådespeleri.

fantaisha

Väldigt bra film som berör, speciellt eftersom den är verklighetsbaserad. Skådespelarna gör bra ifrån sig trots att Bullock ibland kan bli lite väl mycket - dock så vet man ju inte om den "verkliga" kvinnan kanske var/är så på riktigt. Får en stark 4, så den här filmen är ett måste om man gillar Drama.

Baijna

Gillade verkligen den här filmen. Den var jättebra!

Isabellet

Jätte bra film. Tårar från början till slutet.