Valentine's Day

Handling: Sammanflätade par och singlar i Los Angeles bryter upp och blir tillsammans utefter trycket och förväntningarna på Allhelgonahelgen.

År: 2010
Christine Lakin
Hector Elizondo

Copyright Sandrew Metronome

-3 (5+/10)
Romantisk feel-good, men inte lika sofistikerad och charmig som t ex. Love Actually.

SaknatMig

Riktigt dålig film.. Med tanke på alla bra skådisar som är med denna..

Rolig film om kärleksöden och trubbel i paradiset. Vad har Taylor Lithner för trög roll i denna? Nej det gillar jag inte dom kunde tagit någon annan trög skådis!

AntonT

Som flera redan nämnt om denna film så påminner den väldigt mycket om Love actually, och i jämförelse så håller inte Valentine's day måttet. Med det sagt så är det fortfarande en klart godkänd kärleksrulle som definitivt bör ses med flickvän/pojkvän i all hjärtans dag-tider. Skulle velat se lite mer djup i karaktärerna, men detta upplägget fungerar och det är en underhållande "må bra-film".

Pesole

I really love this movie, allt kan hända och det får man verkligen se i denna film. Det är riktigt bra skådespelare i filmen :D

fantaisha

Gillar sådana här "må bra"-filmer som underhåller för stunden utan att lämna allt för mycket intryck efteråt.

Kan inte säga att konceptet är originellt fullt ut, en del delar känns faktiskt igen med Love Actually ( 2003 ).

Som någon annan nämnde så är det välkända skådespelare med och kan inte säga annat än att dem imponerar.
Manuset kunde gärna varit lite mer väl-arbetat, dock håller det klart måttet.

Vad jag dock hade sett mer utav är ett djup på karaktärerna & deras bakgrunder, istället för att stanna på ytliga.

Valentine's Day är en kärleksfilm om människor i mellan ålderskrisen som letar efter den rätta. Sevärd film, kan dock bli lite långtråkigt för oss grabbar som föredrar action och blod på vita duken.

Biopremiär: 2010-02-12