Remember Me

3,7

Handling: Ett drama som kretsar kring två älskande vars nyfunna relation hotas av det faktum att de båda inom sina respektive familjer måste hantera sorgen efter olika tragedier.

År: 2010
Chris Cooper
Emilie de Ravin
Lena Olin

Copyright Nordisk Film

En av de absolut bästa men sorgliga film jag sett! Guuuud, så bra den är!

moacorse

OKEJ. denna film är helt otrolig. jag gick på premiären och jag tror aldrig att jag gråtit så mycket för en film. helt sjukt.jag grät redan efter en minut av filmen, och så höll jag på, grät oavbrutet.
men slutet. seriöst, jag grät mer än jag gjorde när jag bröt armen. jag grät så jag bara skrek. alla i biosalongen satt och råglodde på mig. jag grät som aldrig förr. hela vägen från biografen till tåget, så en massa stannade oss och frågade vad som hänt, och på tåget frågade även konduktören hur jag mådde. sen grät jag hela vägen hem från tåget till mig, och nu så gråter jag såfort jag bara påminns av filmen.
denna film sitter kvar, och gud vad den är bra.
SE DEEEEEEEEEEEEEEN.

filmfjanten

Vet bara att ingen annan film har fått mig att tänka så mycket. Den sitter verkligen kvar i tankarna, fortfarande. Jag blev väldigt berörd kan man nog säga. Den är stark, och otroligt vacker. Då pratar jag inte om det faktum att Robert Pattinson är med och ser ut som en gud i varenda scen mer eller mindre, utan själva budskapet.
Trasiga människor som finner varandra och försöker få det att funka. Relationer som är ärrade sen år tillbaka och behöver fixas. Personer som ger allt för den dom älskar.
Jag ryser nästan när jag tänker på vissa scener.. Tylers lillasyster, herregud. Grym skådespelerska den där Ruby, kunde inte låta bli att gråta vid en viss händelse. Ont gjorde det bara att se.

Trodde inte att jag skulle skratta så mycket som jag gjorde, det var verkligen flera klockrena skämt i filmen!

Slutet.. Herregud. Kameran zoomade ut och jag tänkte bara "nej nej nej nej nej det är inte sant NEJ" blir tårögd bara jag tänker på det. VERKLIGEN oväntat, hade hört att det skulle vara en twist men det här... Satt och tjöt flera minuter, hade storbölat om det inte vart folk runt omkring..

SE DEN. Säger bara det. och ta med näsdukar!

En mycket bra film, intressant från början till slut. Bra historia. Strålande skådespelarinsatser! En film som sticker ut lite extra som man inte glömmer så lätt. Rekommenderas särskilt till de som gillar drama.

AntonT

Är inte så "blown away" som övriga här inne, men det här är onekligen en mycket bra film som alla bör se. Riktigt välskrivna kärleksdraman är sällsynta nu för tiden, och Remember me kan definitivt sålla sig till de allra bästa. Efter att filmen varit ute i biosalongerna ett tag fick Robert Pattinson mycket kritik för sin skådespelarinsats, men jag håller absolut inte med om denna kritiken. Pattinsons emotionella skådespeleri tillsammans med en härlig personkemi mellan honom och Emilie de Ravin ger Remember me en härlig känsla, och man blir rörd hela filmen igenom av dessa människoöden. Väldigt bra film, se den :)

betydligt bättre än vad jag trodde, fantastiska skådespel, bra story, sorglig till tusen... underbar film!

Olaivia

Den bästa filmen jag någonsin sett. Börja grina jätte mycket. Mina kompisar trodde jag var galen. Se den nu!! Du kommer inte ångra dig.

Account-404

Definitivt en av de absolut bästa filmer jag sett. Nångång.

Mycket bättre än vad jag trodde. Hade inte så stora förhoppningar och skådespelarinsatserna kunde ha varit bättre även om Brosnan och Cooper ständigt är på en hög nivå. Sorry alla Pattinson fans.

En mycket originell film Hade verkligen inte väntat mig de slutet mer sådana här filmer till folket!

Biopremiär: 2010-03-12