Last Song, The

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Ett drama som centreras kring en rebellisk flicka som sänds till en strandstad i söder över sommaren för att vara med sin pappa. Genom deras ömsesidiga kärlek till musiken lär sig duon, vilken glidit ifrån varandra, att återförenas.

År: 2010
Bobby Coleman
Liam Hemsworth
Hallock Beals

Copyright Walt Disney Motion Pictures

en fin film, med fina skådespelare

förmodligen en av de sämsta filmerna jag har sett i hela mitt liv... Miley är en sådan usel skådis att jag inte fattar att jag såg den här till att börja med...

IWantItThatWay

Sorglig var den verkligen. Det var riktigt annorlunda att se Miley Cyrus i en sådan här roll, men hon gjorde den mycket bra! Ibland kändes det lite väl förutsägbart.

Bättre än mina förväntningar, klar trea!

En helt underbar film. Det var ingen självklar femma från början, men den blev bara bättre och bättre. Miley Cyrus bevisar återigen att hon hör till den absolut bästa skådespelareliten. Underbar sång, underbart fint och vackert. En lärorik film om att njuta av livet-här och nu. Missa inte denna film!

Sandraaa

En bra film. Men Jag trodde den skulle vara bättre så den får en trea.

Nu ska jag inte förneka att Miley Cyrus i huvudrollen inte väcker några större förhoppningar i mina ögon, även om jag ansåg det nödvändigt att ge henne en ärlig chans. Det faktum att karaktären utvecklas på ett så otillfredsställande vis beror förmodligen på flera saker, även om en av dem utan tvekan är skådespelerskans oengagerade insats. Karaktärens bakgrund målas upp med en onödigt dramatisk ton och ger mig här och var intrycket att ett allvarligt trauma ligger bakom - ett trauma som aldrig ger sig till känna. Det är med andra ord något påfrestande att rulla tummarna i väntan på en emotionell klimax som aldrig inträffar. Ronnies yngre bror är jämförelsevis betydligt mer sympatisk, vilket är en påtaglig svag punkt i en film där en självupptagen tonåring jag inte kan relatera till är med i praktiskt taget varje enstaka scen.

Jag måste å andra sidan lyfta fram Greg Kinnears överraskande njutningsfulla insats i en roll som bygger på välbalanserad drama och humor. Det faktum att The Last Song, i jämförelse med andra filmatiseringar av Nicholas Sparks romaner, bjuder på ovanligt mycket inbjudande komik tycks passa skådespelaren som hand i handske. Dessa komiska brottstycken genomförs dock med betydligt säkrare hand än de, visserligen gripande, men inte särskilt subtila känslosamma scenerna. The Last Song träffar rätt på några punkter och missar på andra, men överträffar likväl mina förväntningar som ett sevärt romantiskt drama - vissa svårsmälta klichéer till trots. Något svag trea.

Biopremiär: 2010-05-07