Bröllopsfotografen

Handling: Robin är bröllopsfotografen från hålan i Värmland som får uppdraget att plåta ett överklassbröllop i Djursholm. Han förälskar sig i brudens syster och försöker göra om sig för att passa in i den fina världen. Det går väl så där.

År: 2009
Karin Wingqvist
Jörgen Berthage
Robert Wetterlund

Isko

En film som både är riktigt underhållande och extremt tragiskt. Det är inte i många filmer som jag känt större sympati för en person som denna, och då tänker jag på Kjell Bergqvists karaktär Johnny Björk som Kjell spelar extremt bra och fick en välförjänt guldbagge för. Filmen driver med både överklassen och arbetarklassen och försöker visa skillnaden mellan dom, detta blir väldigt bra då det blir underhållande och tragiskt på samma gång.

Var ganska rolig i början, men i mitten av filmen växlar den över till ett drama. Hade gärna sett mer av Björn Starrin som han spelar i början av filmen. När hans roll byter karaktär blir det inte lika kul.

Ninnie

Lite besviken, liknande karaktärer som i Smala Sussie. Lite platt, men med det sagt är det ju en underhållande film i sann Ulf Malmros anda.

Svenskt lågvattenmärke som ofattbart har fått kritikernas stöd.

IWantItThatWay

En riktigt härlig film! Björn Starrin är helt klockren i sin roll, men även Johannes Brost och Kjell Bergqvist gör lysande skådespelarinsatser. Dessutom är filmen väldigt rolig och charmig och har ett väldigt bra budskap - var dig själv och var stolt över det! Man såg en stor förändring på Robin från att vara den långhåriga killen med sin egen lilla stil från landsbygden till att bli den här stiliga överklasskillen som inte riktigt vågade stå för vad han egentligen tyckte. Jag gillade den första varianten av honom för då var han sig själv!

Skön film där en av mina favoritskådisar, Kjell Bergqvist, är lika skön som vanligt.

Förvånansvärt bra för att var en svensk film. Men det är många obesvarade frågor på ett ganska fattigt och avhugget slut. Många fina och roliga scener. Vägde mellan tvåa eller svag trea...

Bättre än vad jag trodde den skulle vara. Bra skådespeleri.

Biopremiär: 2009-10-16