Fish Tank

Ungdom:

Ungdom:

Handling: FISH TANK är berättelsen om Mia (KATIE JARVIS), en stökig 15-åring som bor med sin mamma och jobbiga lillasyster. Hon har stängts av från skolan och är utfrusen av sina vänner. Hennes mamma, som själv var ett barn när hon födde Mia, kan inte riktigt ta på sig föräldraskapet på grund av sin egen förlorade ungdom och bryr sig ofta mer om sina egna pojkvänner och fester än döttrarnas välmående. Men in i deras liv kommer en ny man – Connor - som är rolig, charmig, snygg och bryr sig om dem alla. Till och med Mia börjar öppna sig för honom.

År: 2009
Michael Fassbender
Sarah Bayes
Charlotte Collins

Copyright NonStop Entertainment

Jag har svårt att sätta betyg på denna. Liknande filmer brukar få en 3:a av mig, men detta kändes bättre än vanligt på något sätt. Bra skådespel, intressant historia, rolig, tragisk och en film man inte bryr sig om längden på. Hade gärna fått fortsätta ett tag till för min del. 4:a.

Rymdis

Det är jobbigt när ingen bryr sig om en. Tänk dig att någon har gjort den perfekta filmatiseringen av den enkla sanningen så har du Fish Tank i ett nötskal. Jag tänkte på att den egentligen tar upp exakt samma saker som An Education, som jag såg nyligen, men ur ett arbetarklassperspektiv och väldigt mycket bättre.

Sandraaa

Lite långtråkigt ibland, men annars helt okej!

Lingon88

Dålig långtråkig film. Man tror att den ska få en dramatisk vändning av något slag men ingenting händer och vips så är den slut.Den får trots allt en tvåa, men bara tack vare skådespelarna. En svag tvåa.

Onekligen en gripande berättelse med en utmärkt Kate Jarvis. Dock tyckte jag tempot var för långsamt och det blev lätt lite segt här och var.
En stark trea i betyg.

KarinLovisa

Obehaglig.

Yasmin

Väldigt bra och välgjord film. Oerhört duktiga skådespelare i den här filmen. Se den!

Biopremiär: 2010-01-08