Farsan

Handling: Utanför Jörgens Cykel sitter tre vänner. Jörgen är rädd för att bli lämnad, Juan oroar sig över hur labradoren mår, men "Farsan", han är förträfflig. Han är snygg, lagar den godaste maten och vet vad en kvinna behöver. Snart ska han bli farfar också, till en perfekt liten pojke. Det är helt säkert. Men när han ger sig ut på jakt efter en härlig farmor är det inte mycket som går enligt planerna.

År: 2009
Jessica Forsberg
Hamadi Khemiri
Juan Rodríguez

Copyright Memfis Film

En 2+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: En skön rulle.

Jag e ledsen, Josef, men att bygga ett filmmanus utifrån en karaktär är mycket svårt. Även om karaktären är din egen pappa och han är rolig. Detta är det största skälet till mitt betyg.
Helt ok film att strötitta på, smårolig mestadels, riktigt rolig såsom Kopps eller Jalla! Jalla! alltför sällan - särskilt om man marknadsför filmen som "en skön rulle". Visst skrattar man högt åt ett par, tre scener, men jag som lärare ser filmens största potential till att använda den i skolan i ämnet livskunskap t ex. Perfekt att se på och diskutera hur svenskar och invandrare ska kunna närma sig varandra! Kanske med hjälp av, som här, humorn?!
Ok till bra skådespelarinsatser, men ej trovärdigt alla gånger. En del ologiska handlingar tyvärr.
Filmen hamnar inte i DVD-samlingen. Detta vill jag inte se om, men kanske, kanske kan det en enda enstaka gång men då slött via just strötittande i nåt annat socialt sammanhang.

Trivia: -

Underbar film, Lasse luckas igen!

Mysig och smårolig komedi, Torkels roll var lite överdriven denna gången dock

2-. Känns alldeles för ironiserad. Inge vidare skådespeleri, och alldeles för barnsligt. Någon gång skrattar man till, men alldeles för sällan för att det ska rädda upp filmen.

Fluffytush

Riktigt bra film och jag bara älskar "machosallad" =)

Känns ganska svensk. Var lite rolig här och var, men det var även ett drama. Genomsnittsfilm.

rambo86

när torkel gör sallad e den roligaste scenen

IWantItThatWay

Härlig film me mycket skratt! Den var alldeles för kort

Biopremiär: 2010-02-12